The understanding of normativity and free will in games: A developmental study on 2- and 3-year-old Turkish children
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, norm ve özgür irade anlayışlarını gelişimsel bir bakış açısıyla incelemiştir. Yeni bir araştırma alanı olması sebebiyle, norm ediniminin farklı açıları hakkında pek fazla çalışma bulunmamaktadır. Bu nedenle, bu çalışma 2 ve 3 yaşlarındaki Türk çocuklardaki norm ediniminin nasıl geliştiğini araştırmayı amaçlamıştır. İlk olarak, çocukların bir norm ihlali söz konusu olduğunda daha çok itiraz etmeleri beklenmiştir. Ayrıca, yaşları daha büyük olan çocukların küçüklere göre daha çok normsal tepki vermeleri beklenmiştir. Sonuçlar, bu hipotezleri desteklemiştir. İkinci bir çalışmayla, kişinin ihlal etme davranışını özgür iradesiyle yapması ile kısıtlanmış, dolayısıyla başka türlü hareket edemiyor oluşunun çocukların itirazlarına olan etkisi ölçülmüştür. Kişinin kısıtlandığı durumlarda, normsal tepki vermeleri beklenmiştir. Sonuçlar, bu hipotezleri desteklemiştir. İkinci bir çalışmayla, kişinin ihlal etme davranışını özgür iradesiyle yapması ile kısıtlanmış, dolayısıyla başka türlü hareket edemiyor oluşunun çocukların itirazlarına olan etkisi ölçülmüştür. Kişinin kısıtlandığı durumlarda, normsaltepkilerde bir düşüş ve yardım davranışlarında bir artış gözlenmesi hipotez edilmiştir. Yardım davranışları için herhangi bir yaş etkisi beklenmemiştir. Çalışmanın sonuçları, normsal tepkilerde herhangi bir düşüş olmadığını, ancak yaştan bağımsız olarak yardım davranışlarında bir artış olduğunu ortaya koymuştur. This study investigated the understanding of normativity and free will from a developmental perspective. Being a new field of investigation, there is not much research conducted which points to different aspects of normativity. Current study, therefore, aimed to assess Turkish children?s normative development on a sample of 2 and 3 years old in the context of games. It was expected, first, that children would show more protest when there is a norm violation. Moreover, older children would show more normative protest than younger ones. The results confirmed these hypotheses. In a second study, it was investigated whether the actor?s being free to act as s/he wills versus constrained so that cannot act otherwise had an effect on children?s protest in response to norm violations. It was hypothesized that a decrease in normative reactions and an increase in help responses would be observed. No age effect for help responses was expected. The results of this study did not reveal any decrease in normative reactions, but there was an increase in help responses regardless of the age.
Collections