Modelling mobile telecommunications services for forecasting purposes: A cross-country analysis
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mobil haberleşme endüstrisi son 30 yıldır yüksek oranda büyümektedir. Buna bağlı olarak, mobil haberleşme hizmetlerinin geleceğini öngörmek sadece mobil operatörler için değil, telefon cihazı üreticilerinden tedarikçilere bu sektörün bütün paydaşları için önem taşımaktadır. Bu çalışmada, Türkiye başta olmak üzere dünyanın farklı kesimlerinden 20 ülkenin mobil haberleşme hizmetleri yayılımı 1981 yılından 2010 yılına kadar incelenerek ideal model seçimindeki belirsizlik ele alınmıştır. Cep telefonu penetrasyon verisi kullanılarak Gompertz, logistic ve Bass modelleri doğrusal olmayan en küçük karekökler yöntemi aracılığıyla hesaplanmıştır. Bu modellerin uygunluğu kök ortalama kare hatası kullanılarak değerlendirilmiştir. Ampirik sonuçlar mobil haberleşme hizmetlerinin yayılımının açıklanmasında S-biçimli büyüme eğrilerinin yeterli kapasiteye sahip olduğunu göstermektedir. Bulgular, yayılım sürecini açıklamada üstün bir modelin varlığına işaret etmemekte; en uygun modelin ülkeye göre değişken olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, pazara geç giren ülkelerde öncü ülkelere nazaran daha hızlı yayılım gerçekleştiğini ve mobil haberleşme hizmetlerine olan talebin 1999 ile 2006 yılları arasında zirve yaptığını gözlemlemekteyiz. Bu sonuçlar çokuluslu öğrenme etkisini ve dijital teknolojiye geçişin önemini işaret etmektedir. Mobile telecommunications industry has experienced high growth rates for the recent 30 years. Accordingly, forecasting the future of mobile telecommunications services is important not only for mobile operators but also for all stakeholders in this industry ranging from handset manufacturers to vendors. In this thesis, the diffusion of mobile telecommunications services in 20 countries from different regions around the world is examined for the period of 1981 to 2010 with special emphasis on Turkey, in order to address the uncertainty in optimal model selection. The Gompertz, logistic and Bass models are fitted to the observed data of mobile phone penetration by means of nonlinear least squares. The fitness accuracies of the models are evaluated based on root mean square error (RMSE). Empirical results show that S-shaped growth models are capable of explaining the diffusion of mobile telecommunications services. The findings also suggest that there is no superior model in defining the diffusion process and the most suitable model is country-dependent. Finally, we observe that the diffusion in late entrant countries appears to be faster than pioneer countries and peak demands in mobile telephones occur during the period of 1999 to 2006, which suggests a remarkable multinational learning effect and significance of the transition into digital technology.
Collections