Analyzing the effects of personality traits on the success of online study groups
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kişilik özellikleri kullanılarak daha verimli çevrimiçi grupların nasıl oluşturulabileceğini incelemek ve kişilik özellikleri, sosyal paylaşım siteleri kullanımı ve çevrimiçi çalışma grup başarısı arasındaki ilişkileri incelemektir. Öncelikle, öğrencilere On Maddeli Kişilik Ölçeği ve sosyal medya kullanımını ölçen sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Daha sonra, öğrenciler kişilik özelliklerine göre küçük çevrimiçi gruplara (2 ya da 3er kişilik) gruplar homojen ya da heterojen olacak şekilde atanmıştır. Toplamda 35 grup oluşturulmuş ve grup üyeleri verilen basit bir aktivite üzerinde METU-Online forumu üzerinden iletişim kurarak işbirlikçi bir şekilde çalışmışlardır. Nedensel karşılaştırmalı bir yöntem kullanılarak, grup üyelerinin kişilik özelliklerinin grup başarısına olan etkisi ve çevrimiçi gruplardaki etkili öğrencilerin kişilik özellikleri incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, kişilik özelliklerinin yanı sıra diğer faktörler (örneğin; öğrencilerin bağlı oldukları fakülte, cinsiyet ya da aktivite üzerinde çalıştıkları toplam gün sayısı) grup başarısı üzerinde etkili bulunmuştur. Ayrıca, daha dışa dönük ve daha açık öğrencilerin diğer öğrenciler üzerinde daha etkili oldukları ve bu öğrencilerin daha fazla sayıda sosyal medya sitesi kullandıkları sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Büyük Beş kişilik özellikleri, Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme, çevrimiçi grup başarısı, grup etkisi, sosyal medya kullanımı The purpose of the study is analyzing how efficient online study groups can be formed among university students based on their personality traits, and investigating whether a relationship exists among personality traits, social media use and success of online study groups. A survey which consisted of Ten Item Personality Inventory and the questions about social media use was conducted among the students. Then, the students were assigned to small online groups (consisted of 2 or 3 members) based on their personality characteristics homogeneously or heterogeneously. In total 35 groups were formed, and the group members studied on a simple task collaboratively by communicating via METU-Online forum. By using a causal-comparative design, the effects of the personality characteristics of group members on group success, and the characteristics of the influential students in online groups were investigated. As a result of the study it has been found that besides personality characteristics of the students, other factors (such as the faculty of the students, gender, and the number of days that they spent on completing the study) were found effective on the group success. Also it has been found that more extravert or more open students tend to be more influential on others, and that they use higher number of social networking web-sites.Keywords: Big Five personality traits, Computer supported collaborative learning, online group success, group influence, social media use
Collections