Comparison of visual acuity measurements in C57BL6/J mice using two different behavioral assesment tasks
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hayvan modellerinde görmenin fizyolojisinin, farmakolojisinin ve genetiğinin araştırılması, görsel becerilerin davranışsal değerlendirilmesine olanak sağlayan güvenilir deneysel prosedürlerin geliştirilmesini gerektirmektedir. Bu çalışmada, C57BL6/J farelerde görme keskinliğini ölçmek için iki farklı davranışsal değerlendirme testi uygulanmış ve karşılaştırılmıştır. Her iki test de, bir ucuna yan yana iki bilgisayar kontrollü monitörün ve farklı uzamsal frekanslardaki dikey siyah-beyaz çizgileri gösteren monitörün altına görünmez bir platformun yerleştirildiği, ikizkenar yamuk şeklindeki havuzda gerçekleştirilmiştir. İlk testin amacı, Prusky'nin görme keskinliğini değerlendiren metodunu, ayırt etme kriteri %70 doğru seçim varsayılarak, yeniden incelemektir (Prusky et al., 2000). İkinci test, görme keskinliğinin, performans kriteri olarak belirlenen %75 doğru seçim seviyesine kadar tekrarlanan görsel ayırt etme eğitimi ile olası gelişimini araştırmaktadır. C57BL6/J fareler için görme keskinliği eşik değeri Prusky'nin metodu ile 0.43 cpd bulunmuştur. İkinci testte ise, tüm hayvanlar 0.86 cpd'ye kadar test edilmiş olan tüm frekanslarda, varsayılan ayırt etme seviyesinin üzerinde performans göstermişlerdir. Sonuçlarımız tekrarlanan görsel ayırt etme eğitiminin, erişkin farenin görme keskinliğinde önemli ölçüde gelişim sağladığını ve görsel korteksin, aktivite bağımlı nöroplastisite yeteneğini erişkinlik boyunca koruduğunu göstermektedir. Veri analizi, doğru seçimlerin yüzdesinin ve platformu bulma süresinin görsel fonksiyonların benzer davranışsal metotlarla değerlendirilmesinde güvenilir göstergeler olduğunu doğrulamıştır. Tekrarlanan görsel ayırt etme eğitiminin görme keskinliğini nasıl arttırdığını anlamak için, görsel kortekste eşlik eden morfolojik ve fizyolojik değişiklikler araştırılmalıdır.Anahtar Kelimeler: fare, görme keskinliği testi, görsel su testi, tekrarlanan görsel ayırt etme eğitimi Investigation of physiology, pharmacology, and genetics of vision in animal models requires development of experimental procedures allowing for a reliable behavioral assessment of visual skills. In the present study, two different behavioral assessment tasks to measure visual acuity in C57BL6/J mice were applied and compared. Both tasks were performed in a trapezoidal-shaped pool, with two computer-controlled monitors placed side-by-side at one end of the pool, and with an invisible platform located under the monitor presenting vertical grating of different spatial frequencies. The purpose of the first task was to revisit Prusky's method of assessing visual acuity with an arbitrary discrimination criterion of 70% correct responses (Prusky et al., 2000). The second task investigated a potential improvement of visual acuity by repeated visual discrimination training to an arbitrary performance criterion of 75% correct responses. The visual acuity threshold for our strain of C57BL6/J mice as assessed by Prusky's method was at 0.43 cpd. In the second task, all animals performed above the arbitrary discrimination level on all tested spatial frequencies up to 0.86 cpd. Our results show that repeated visual discrimination training procures a substantial enhancement in the visual acuity of adult mice suggesting that visual cortex retains its capability for activity-dependent neuroplasticity throughout the adulthood. The data analysis confirmed that the percent of correct choices and the escape latency are reliable indices for the behavioral assessment of visual functions with methods similar to ours. To understand how repeated visual discrimination training procures visual acuity enhancement, the accompanied morphological and physiological changes in the visual cortex should be investigated.Keywords: mice, testing visual acuity, visual water task, repeated discrimination training
Collections