Recognition memory of visual objects: the effect of humor and relatedness of associated texts
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, metin türünün (mizahi, olumlu ve nötr) ve ilintililiğin (ilintili, ilintisiz) bu metinlerle bağlantılı olan görsel nesnelerin (çikolatalar) hafızası üzerindeki etkilerini ve olası etkileşimlerini tanıma belleği ve çevrim-içi göz-izleme yöntemleri kullanarak araştırmaktadır. Katılımcılar nesne ve metin çiftlerini incelerken göz hareketleri kaydedildikten sonra görsel nesneler için anlık ve gecikmeli (2 hafta sonra) tanıma belleği testlerine katıldılar. Tanıma belleği sonuçları (isabetli kararlar, d') daha önceden literatürde var olan `mizah etkisi`ni tekrarladı, başka bir deyişle mizahi metinlerle bağlantılı nesneler olumlu ve nötr metinlerle bağlantılı nesnelere göre daha az tanındı. İlintililiğin bir etkisi yoktu. Ayrıca, etkileşim de yoktu. Göz-izleme sonuçları, tanıma belleği sonuçları ile aynı doğrultuda metin türünün etkisini doğruladı, yani çalışma evresinde daha uzun süre bakılan nesnelerin test evresinde daha iyi tanındığını belirten dikkat hipotezini destekledi. Tanımanın aksine, göz-izleme sonuçları varsayıldığı üzere mizah ve ilintililik arasında bir etkileşim olduğunu gösterdi: mizahi metinlerle ilintili olan nesnelere daha uzun süre bakılırken ve bu nesneler metin ve nesne arasında daha fazla geçişe sebep olurken, mizahi metinlerle ilintili olmayan nesnelere daha kısa süre bakıldı ve bu nesneler metin ve nesne arasında daha az geçişe sebep oldu. Bu yapı diğer metin türleri (olumlu, nötr) için gözlemlenmedi. Bu bulgu, ilintili ve ilintisiz mizahi metinlerle bağlantılı nesnelerde dikkat farklılıklarının mevcut olduğunu ancak muhtemelen anlamsal ilişkinin yeterince belirgin olmamasından dolayı bu farklılıkların tanıma belleğine yansımadıklarını önermektedir. Bu çalışma ayrıca davranışsal performans ölçümlerinin (tanıma belleği) çevrim-içi ölçümlerle (göz-izleme) nasıl tamamlanabildiğini de göstermektedir. This study investigates the effect of text type (humorous, positive, neutral) and relatedness (related, unrelated) and their possible interaction on memory of visual objects (chocolate bars) associated with those texts, using recognition memory and on-line eye-tracking methodologies. After studying object-text pairs during which their eye-gaze was monitored, participants performed an immediate and a delayed (2 weeks later) recognition memory task for the visual objects. Recognition memory results (hits, d') replicated the previously found `humor effect` in the literature, i.e., objects associated with humorous texts were recognized less as compared to positive and neutral texts. Relatedness had no effect. Furthermore, there was no interaction. Eye-tracking results confirmed the effect of text type in parallel with the recognition memory results, thus supporting the attention hypothesis which states that objects attended longer in the study phase are recognized better in the test phase. Contrary to recognition, eye-tracking results revealed an interaction between humor and relatedness, as hypothesized: while objects related with humorous texts were looked at longer and caused more switches between text and object, those unrelated with humorous texts were looked at shorter and caused fewer switches, a pattern that was not observed for the other text types (positive, neutral). This finding suggests that while attentional differences exist for objects associated with related vs. unrelated humorous texts, they were not reflected in recognition memory performance, possibly because the semantic relation was not explicit enough. The study also shows how behavioral performance measures (recognition memory) can be complemented by on-line measures (eye-tracking).
Collections