A study on quality assessment on mobile B2C applications
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı B2C mobil uygulamaların kalitesini analiz etmek için bir metod sağlamayı amaçlamaktadır. Bu mekanizmada B2C mobil uygulamalarına özgü özellikler ve ISO 25010 kalite modeline bağlı kalite faktörleri ve alt faktörlerinden yararlanılmıştır. Oluşturulan mekanizma ile mobil geliştirici, tasarımcı ve test uzmanlarına daha etkili mobil uygulama geliştirmelerinde yardımcı olunması amaçlanmıştır. Bu çalışmada daha kaliteli ve etkili mobil uygulamaların geliştirilmesi hem geliştirici hem de son kullanıcı bakış açısıyla oluşturulmuştur. Böyle bir yöntem veya mekanizma geliştirmede, geçerli ve güvenilir sonuçlar almak için karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Karma araştırma yöntemi 34 mobil geliştirici, 34 yazılım geliştirici, 24 BT uzmanı, ve 23 son kullanıcıyla yapılan anket, ve 3 mobil geliştirici, 2 yazılım geliştirici, 3 BT uzmanı, ve 2 son kullanıcıyla görüşmeden oluşmaktadır. This study aims to provide mechanisms to analyze the quality of the Business to Customer (B2C) mobile software products based on mobile-specific characteristics and quality factors, and sub-factors based on ISO 25010 product quality model which would help mobile software developers, designers and testers to develop more effective mobile applications. We aim to help development of more qualified and effective mobile applications from not only developers' perspective but also endusers' perspective. For this purpose, a mixed research method was used to obtain valid and reliable results. Mixed research method consists of the application of questionnaire with 34 software developers, 34 mobile developers, 24 IT experts, and 23 end users who have experienced with B2C mobile applications, and semistructured interviews with 3 mobile developers, 2 software developers, 3 IT experts, and 2 end users.
Collections