Developing bodily movement games to teach basic life skills for children with mental disabilities
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Zihinsel engelli öğrencilerin bir ortamdan diğerine kavram ve beceri genelleştirmesinde sorunlarıvardır. Genelleme öğretmek için alternatif yollardan birisi, öğrencilere günlük yaşamlarıile ilgili sorunları çözmeyi öğretmek ve doğal ortamda oluşacak davranışları güçlendirmektir.Bu tezde, oyun ve eğlence öğeleri kullanarak, günlük yaşam becerileri ile başa çıkmalarıamacıyla zihinsel engelli öğrencilere yönelik oyun tabanlı bir öğretim sistemi geliştirilmiştir. Oyunlar spiral yöntemi izleyerek hareket algılama giriş aygıtları için geliştirilmiştir.Öncelikle, oyun konuları özel eğitim uzmanı tarafından onaylanmış ve daha sonra, prototipgeliştirilmiş ve test edilmiştir. Sonraki adımda geri bildirim, prototip geliştirmek için kullanılmıştır. Tatmin edici bir bedensel hareket oyun geliştirilene kadar bu işlem devam etmiştir.Buna ek olarak, özel eğitim çocukları için bedensel hareket oyunların kullanılabilirlik yakla-şımı test edilip ve geliştirilmiştir. Sonuçlar geliştirilen oyunun özel eğitim için etkili olduğunugöstermiştir. Students with mental disabilities often have trouble generalizing concepts and skills from onesetting to another. An alternative way to teach generalization is to teach students solve problemspertinent to their daily lives and to reinforce behaviors that would occur in the naturalenvironment. In this thesis, we propose a system to augment the environment for mentallydisabled students in order to easily cope with life skills by game and fun. The games weredeveloped for motion sensing input devices by following spiral iterative methodology. In thestart, game concepts were approved by a special education subject matter expert and thenprototypes were developed and tested. In the next step, feedback used to improve prototypes.This process continued until a satisfactory bodily movement game for special education childrenis developed. In addition to this, we also tested and improved usability approach forbodily movement games for special education children. The results show positive effects ofthe developed game in special education.
Collections