Implementation of airport gate assignment problem
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Havaalanı işletmeciliği son derece hizmet yoğun bir faaliyettir. Havacılığın genel olarak yüksek profilde bir müşteri kitlesine sahip olması nedeniyle yüksek kalite ve performans beklentisi vardır. Bu beklenti; zamanında, hatasız, etkin maliyetli çözümler gerektirmektedir.Bu çalışma ile bir havalimanında en önemli maliyet unsuru kabul edilen geliş ve gidişlerde uçakların kapı yanaşmalarının optimize edilmesini sağlayan Kapı Atama Problemi'nin çözümüne yönelik bir uygulamanın ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.Bu çalışmada, havalimanındaki mobil olmayan kaynaklardan biri olan kapıların kullanımlarının eniyilemesi ile ilgili literatürde yapılan çalışmalar ve bu çalışmalarda kullanılan çözüm metotları, araçlar ve teknikler incelenmiştir.Kapı atama problemi tanımlanırken Atatürk havalimanındaki gerçek maliyet unsurlarından yola çıkılarak `kapıların kullanım oranının' artırılmasının birincil amaç fonksiyonu olmasına karar verilmiştir. En uygun başlangıç çözümünün bulunması için farklı algoritmalar tasarlanmıştır. Bu algoritmalar ile elde edilen sonuçlar üzerinde tabu arama uygulanmıştır.Son olarak, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nden temin edilen veri üzerinde algoritma ve teknikler test edilmiştir. Sonuçlar üzerinde test ve analizler yapılmıştır. Today, airport industry is mostly a service activity. As a result of the airport industry?s high value customer profile, there is an expectation of high quality and performance. Therefore, it can be said that the airport industry needs cost efficient, errorless and on time solutions.The gate assignment problem tries to minimize the most important cost in airline industry, flight parking at gates while landing or departing. This study attempts to implement and solves the gate assignment problem at a real airport company.In this study, the researches about the utilization of gates, one of the immobile resources in the airport, in the literature and the tools, techniques, solution methods used in the studies are analyzed.While defining the Airport Gate Assignment Problem it is determined that the maximization of gate utilization rate should be main objective function. Some algorithms are designed to find the most appropriate method for initial solution. Moreover, tabu search algorithm used on this feasible solution.Finally, the implementation is run on the real data taken from International Terminal of Atatürk Airport. Tests and analysis conducted on these results.
Collections