Show simple item record

dc.contributor.advisorHohenberger Geb. Lıppok, Annette Edeltraud
dc.contributor.authorÇakar, Tuna
dc.date.accessioned2020-12-10T09:13:10Z
dc.date.available2020-12-10T09:13:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225175
dc.description.abstractBu doktora tezi, aynılık yargıları üzerinden kavramsal süreçlerin bilişsel ve nöral temellerini anlamayı amaçlamaktadır. Aynılık yargıları literatürde uzamzamansal mesafeden ve benzerlikten etkilenen zorlu felsefi problemlerdir. Katılımcılardan öncelikle hazırlanan Kavramsal Eğilim Testi (KET) çerçevesinde sunulan 48 önermeye beşli Likert Skalasında (1: kesinlikle katılıyorum; 5: kesinlikle katılmıyorum) yanıt vermeleri istenmiştir. 48 önermeden yarısı aynıdır diğer yarısı farklıdır olarak sunulmuştur. KET sonrasında katılımcılardan literatürde Theseus'un gemisi olarak geçen paradoksal yazınsalı yine aynı skalada değerlendirmeleri istenmiştir. Kavramsal Eğilim Testinin uygulanmasının amacı katılımcıların paradoksa verdikleri yanıtı tahmin edebilecek bir model sağlamaktır. Bilişsel Bilimler alanındaki temel yaklaşımlardan biri olan Topraklanmış Biliş paradigmasını test edebilmek için: metinsel, vücutsal etkileşim ve görsel sunum olmak üzere üç farklı deneysel tasarım geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Elde edilen sonuçların sadece görsel sunum yapılan testlerin normal örüntü dışında bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Verilen yanıtlar farklı modelleme yöntemleriyle (discriminant analizi, karar ağacı ve nöral ağ analizi) başarılı bir şekilde modellenmiştir. Yapılan davranışsal çalışmalara ek olarak KET esnasında nörofizyolojik testler (EEG/ERP ve fNIRS) uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar katılımcıların aynı-farklı kutuplaşması ve katılma eğilimi üzerinde farklı nöral sistemlerin nörofizyolojik seviyede farklı etkilere neden olduğunu ortaya koymuştur. Ek olarak, elde edilen bulgular Topraklanmış Biliş paradigması açısından tartışılmıştır.
dc.description.abstractThis dissertation aims to understand the cognitive and neural underpinnings of conceptual processes during identity judgments. Identity judgments are challenging philosophical problems that are influenced by several factors including spatiotemporal proximity and similarity. Initially, participants were asked to respond to a set of propositions (Conceptual Tendency Test, (CTT)) that were directly related to the core concept of identity, on a 5-point-Likert-scale (from 1 (totally agree`) to 5 (`totally disagree`)), in two versions: one with `same`, one with `different`, e.g., `A piece of paper bent over three times is the same/different`. Subsequently, they were presented with the seemingly paradoxical `Ship of Theseus` narrative about the identity of a ship over time, and had to respond to it. The purpose of the CTT was to predict and model the responses of participants to the narrative. In order to test a central tenet of the Grounded Cognition paradigm in Cognitive Science, the narrative was presented in various modalities: textual, bodily-interactive, visual. Results revealed resilient response patterns for the Ship of Theseus narrative despite varying modality; only visual demonstration had an impact. Responses to the narrative could be modeled successfully by a variety of methods (Discriminant Analysis; Decision Tree; Neural Network). In addition to these behavioral methods, neurophysiological assessments were made based on EEG/ERP and optic neuroimaging (fNIRS), during the CTT. The polarity of identity statements (same/different) revealed behavioural and neurophysiological differences in the responses of participants, indicating relevant brain systems taking part in the neural processing of identity judgments. Implications for the Grounded Cognition paradigm are discussed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleUnderstanding conceptual processes through identity judgments via behavioral and neurophysiological methods
dc.title.alternativeAynılık yargıları üzerinden kavramsal süreçlerin davranışsal ve nörofizyolojik metotlar aracılığyla anlaşılması
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilişsel Bilim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10089182
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid409190
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess