Achievement in arithmetic word problems in adults: The role of working memory
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aritmetik problemler, bir kısmı gerçek hayattaki durumlarla eşleşen çeşitli senaryolariçermektedir. Problemleri çözen kişilerden, bu türlerdeki soruları çözmeleri içinçeşitli yöntemler tasarlamaları beklenmektedir. Matematiksel bir problemi çözmek;aritmetik becerilerin; okuduğunu anlama becerisinin, İşler Bellek yeterliği ilebağlantılı olan uzamsal, sözel ve numerik becerilerin kullanımını gerektirmektedir.Özellikle sözel ve uzamsal işler belleklerin aritmetik sözcük problemlerinin çözümsüreçlerinde kullanıldıkları varsayılmaktadır. Yanı sıra, aritmetik problemlerinmetinleri yazı dili derlemlerinin tasarlanması için kullanılan salt metinlerden birçokaçıdan farklılaşmaktadırlar. Bu nedenle aritmetik kelime sorularını çözebilmearaştırması okuduğunu anlamanın ötesine geçmektedir. Bu çalışmanın esas hedefleri,(i) varsayımsal İşler Bellek bileşenleri ile aritmetik sözcük problemi çözmeetkinliğinin karakteristikleri arasındaki ilişkiyi ve (ii) standart yazılı derlem ilearitmetik problem metni arasındaki farkları araştırmaktır. Çalışmanın sonuçlarıgöstermiştir ki yapılmış olan deneysel çalışmadan elde edilen bulgular, sayı dizisitesti skorları ile deneklerin cevaplarının doğruluk oranı arasında istatistiksel olarakkayda değer bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, aritmetik kelime sorularınınmetinleri, kanonik derlem içeriğinden, bileşenlerin sözdizim kategorileri bakımındanfarklılaşmaktadır. Arithmetic word problems include various scenarios, some of them correspondingto real life situations. It is expected from the human problem solver to devisemethods to solve those problems. Solving an arithmetic word problem requiresusing arithmetic abilities, reading comprehension, and spatial, verbal and numericabilities that are related to Working Memory capacities. In particular, verbal andspatial working memories are assumed to be employed during the course ofarithmetic word problem solving. Arithmetic word problem texts also exhibitdifferent characteristics than plain texts. Therefore, the investigation of arithmeticword problem solving goes beyond reading comprehension. The study includestwo phases; (i) to investigate the relationship between the putative WorkingMemory components and arithmetic word problem solving characteristics, and (ii)to investigate the differences between standard written language through a corpusand arithmetic problem texts. Our analyses revealed that there was a statisticallysignificant relation between the digit span task scores and the accuracy ofsolutions. The study also showed that arithmetic word problem texts are differentthan plain texts in terms of their syntactic categories.
Collections