Soft systems methodology for design process improvement
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bazı standart organizasyonları tarafından sertifikalandırılan, farklı sektörlerde yer alan organizasyonlar, ürünlerinin kalitesini artırmak için süreç güncelleme çalışmalarına artan ölçekte öncelik vermektedirler. Bu organizasyonlardaki süreç güncelleme çalışmaları temel olarak mevcutta bulunan süreçlerin iyileştirilmesidir. Bu tez çalışması, bir kuruluşun mühendislik tasarım süreçlerinin geliştirilmesi kapsamında Soft Systems Methodology (SSM)'nin uygulanmasını konu almaktadır. Bu metot tez çalışması kapsamında teknik faktörlerin yanı sıra insan, sosyal ve kültürel faktörleri dâhil ederek tasarım ve geliştirme süreci ve alt süreçleri hakkında problemli durumların tanımlanmasına öncülük etmektedir.Tez çalışması tasarım süreçlerinin alt süreçlerini analiz etmek için SSM'nin uygulandığı 4 vaka analizini içermektedir. SSM'nin yedi evresi vardır ve evreler tasarım sürecinin alt süreçlerine uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış röportajlardan toplanan bilgiler doğrultusunda alt süreçlerin zengin resimleri çizilmiş ve sonrasında Müşteri-Aktör-Dönüşüm-Dünya Görüşü-Sahip-Çevre (CATWOE) kuralı kullanılarak kök tanımı yapılmıştır. Tasarım alt süreçleri için kavramsal modeller oluşturulmuş ve önerilecek değişiklikleri adreslemek için gerçek dünyada uygulanmakta olan faaliyetler ile karşılaştırılmıştır. Çalışmanın çıktıları, tasarım sürecinin alt süreçleri için gerçekleştirilecek iyileştirmeler kapsamında gerekli duyulan faaliyetleri gerçekleştirmek için SSM kapsamında oluşturulan zengin resimlerin, kök tanımının ve kavramsal modellerinin küçük ve orta ölçekli kuruluş çalışanlarına, süreç sahiplerine ve yöneticilerine nasıl yardım edeceğini gösterecektir. Organizations from different business sectors, which are certified by some standardization organizations, are increasingly prioritizing the process improvement to raise their product's quality. The process improvement in these organizations has focused principally on the refinement of existing processes to improve. This thesis study describes the application of Soft Systems Methodology (SSM) for engineering design process improvement in an organization. In the concept of thesis study, it will lead to identify problematic situations about the sub process of design process by involving the human, social and cultural factors besides the technical factors. This thesis study includes four case studies of SSM's use to analyze the sub-processes of design process. There are seven stages of SSM and they are applied to the sub-processes of design process. The rich pictures of sub-processes are drawn based on gathered data from semi-structured interviews and then the root definitions are defined by using Customer-Actor-Transformation-Worldview-Owner-Environment (CATWOE) rule. The conceptual models are built for sub-processes and they are compared with real world activities to address the proposed changes. The outcomes of the study will show how the rich pictures, root definitions and conceptual models approaches of SSM can help to identify the problematic situations and address the proposed changes. It also enables to realize the required activities needed to perform the improvement in sub-processes of design process the for the employees, process owners and managers in the organization.
Collections