Temporal and structural perception of rhythmic irregularities
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Zaman algısı ile ilgili çalışmalar, zamansal yargıların oluşturulmasını genel olarak kapsayacak bir zamanlama mekanizması arama eğilimindedir. Böyle bir model oluşturulurken, bu yargıyı etkileyen çevresel, içerikle ilgili ve bireysel etkenler de dikkate alınmalıdır. Bu çalışma, müzisyen ve müzisyen olmayan katılımcıların kullandığı zamanlama stratejilerini karşılaştırarak, mevcut zaman algısı modellerinin kritik bir incelemesini sunar. Çalışma içerisinde 2 deney bulunmaktadır: Deney 1 algısal karşılaştırma ve Deney 2 duyulan ritmin yeniden üretimini içerir. Katılımcıların dinledikleri ritmik yapılara karşı ilk reaksiyonlarının, katılmcı gruplar arasındaki farkları göz önüne sereceği düşünülmektedir. Bu amaçla, deneylerde kısa zamanlı (4 vuruşluk) ritim örnekleri kullanılmıştır. Bu test örnekleri düzenli ve düzensiz ritimlerden oluşmaktadır. Düzensiz ritimler, düzenli ritmin ikinci vurşunun zamansal konumu değiştirilerek elde edilmiştir. Oluşturulan erken veya geç ikinci vuruş ritim örnekleri, beklenilen vuruşa zamansal olarak eşit uzaklıktadır. Dolayısıyla, erken ve geç beklenti ihlalleri arasındaki farkların bu şekilde ortaya çıkarılabileceği düşünülmektedir. Deney analizleri, katılımcıların ilk reaksiyonlarında erken ve geç beklenti ihlalleri arasında bir asimetri olduğunu desteklemektedir. Ayrıca, ritmik düzensizlikler karşısında, katılımcı grupların değişik hafıza prosedürleri ve algısal kodlama stratejileri kullandığına dair kanıtlar da bulunmuştur. Time perception studies often seek for a timing mechanism that can explain temporal judgments in a general way. In search of such a model, environmental, contextual and subjective factors affecting temporal judgments should be taken into account as well. The present study provides a critical evolution of existing timing models by comparing the interval processing and production strategies of musicians and non-musicians. The study contains 2 experiments: Experiment 1 is a perceptual comparison task and Experiment 2 is a rhythm reproduction task. The contrasts between the two groups are believed to be captured by participants' initial reactions to rhythmic structures. For that purpose, short scale (4 beat) rhythmic samples are used in the experiments. Standard samples are regular 4 beat rhythms. Test samples include regular and irregular rhythms. The irregular conditions are prepared by changing the temporal position of the second beat of the regular rhythms. Early and late second beats in these irregular samples have the same temporal distance from the expected beat. Hence, the expectancy violation reflects any differences between early and late oddball stimuli. The experimental analyses suggest an asymmetry between early and late oddballs in participants' initial reactions to such expectancy violations, in terms of their perceptual comparison of rhythms, as well as their duration and rhythm (re)production. Moreover, it provides evidence for different memory procedures and encoding strategies used by participant groups in order to cope with rhythmic irregularities.
Collections