Deictic gaze in virtual environments
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan-robot etkileşimi araştırmaları muhattapların ortak eylem durumlarındaki işbirliği, insan-robot etkileşiminde gösterim özellikleri veya ortak etkileşim ortamlarının özellikleri gibi konular içerir. Özellikle yönlendirme ifadeleri ortak eylem durumlarında hem ifade üretimi ve ifade çözümlemesi bakış açılarından çalışılmaktadır. Bunların yanında, insan-robot etkileşiminde bakışsal etkileşimlerdeki görsel dikkatte seçicilik ve göze çarpma örnekleri de bazı diğer aktif araştırma alanları arasındadır. Bu tezde insan-robot etkileşiminde ve ortak eylem durumlarında, sanal-gerçeklik ortamında göz takip teknolojisinden de destek alarak, sözel olmayan iletişimin arttırılmasını araştırılmıştır. Bu amaçla, deneylerimizde çok kipli bir yaklaşımla sözel olmayan ifadeler (gözbakışı) ve sözel referanslar ile çoklu robot avatar, tek insan deney ortamı kullanılmıştır. Robot avatarların sayıları robotların ölçümlerimiz üzerindeki sosyal etkilerini araştırmak amacıyla deney boyunca değişken tutulmuştur. Ayrıca, katılımcıların gösterim çözümleme zamanlarını ve doğruluklarını, ek olarak da gözbakış ile etkileşimlerini değerlendirirken, robot avatarlarının tasarımında bir etkileşim etkisini araştırmak için iki ayrı robot avatar tasarımı kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları katılımcıların gösterim çözümleme zamanları, doğrulukları ve robotlar ile gözbakışı ile etkileşimlerinin değişken robot sayılarından etkilendiği görülmüştür. Ancak, bu etkiler katılımcılardan sözel referanslara cevap vermeleri istenildiğinde devam etmemiştir. Ek olarak, katılımcıların gözbakışı verileri ortak etkileşimin robotlarla görsel etkileşim gerektirmediği durumlarda bile robot avatarların sayılarındaki değişimin etkisi olduğunu göstermiştir. The research in human-robot interaction (HRI) involve topics, such as interlocutor collaboration in joint action, deixis in HRI, or the properties of shared environments. Moreover, referring expressions are particularly studied in joint action from both expression generation and resolution perspectives. Selective visual attention in gaze interaction and saliency patterns are also active topics in HRI. The present thesis investigated in a virtual reality (VR) environment an HRI and joint action situation with the assistance of eye tracking in a head-mounted display device in order to explore the augmentation of non-verbal communication in HRI. For this purpose, we employed a multimodal approach in communication with both non-verbal deictic expressions (gaze) and explicit verbal references in a multi-robot agent, single human experiment setting. The number of robot agents varied during experiments in order to investigate the social robotics influence of this measure on our metrics. We also utilized two distinct robot agent designs to explore an interaction effect with the number of robot agents as we evaluated participants' deixis resolution time and accuracy, as well as their gaze interaction patterns. The results of the research showed that the participants' accuracy, gaze interaction, and response time in deixis resolution were significantly influenced by the varying number of robot agents. However, this effect was not present when the participants were presented with explicit verbal references. Participants' gaze interaction results also showed that the number of robot agents significantly influence the saliency of the robot agents. Moreover, the participants interacted with the robot agents even when the joint task did not require gaze interaction.
Collections