Association rules for innovative SME alliances
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumlar arasındaki işbirliğinin güçlenmesiyle yenilikçi çalışmalar ve sanayideki gelişim hızı artmıştır. Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİler) rekabetçi pazarlarda yenilikçilik için işbirliği yapmayı amaçlarken, iş ortaklarıyla üstlendikleri riskler başarılı işbirliği için yol haritası gereksinimini artırmaktadır. KOBİler diğer KOBİler ile olduğu kadar üniversiteler, araştırma kuruluşları ve küresel firmalarla da işbirliği yapmalıdırlar. Rastgele seçilen işbirliklerinin başarısızlıklarından oluşan deneyimler yeni işbirlikleri oluşturmada korku yaratmaktadır. Bu çalışma yenilikçilik konusunda başarı ölçütlerini belirlemek için KOBİlerin yaptığı işbirliklerinin niceliksel ve niteliksel araştırmasını yapmayı amaçlamaktadır. Bu ölçütler tezin ana hedefi olan, yenilikçilikte başarıya götürecek olan işbirliği kurallarını oluşturacaktır. KOBİlerin yenilikçi işbirliklerini hedefleyen işbirliği kurallarını anlamak için bu çalışma içerisinde öncelikle 70 bilimsel makale taranmış, incelenmiş ve Analitik Ağ Süreci yöntemi ile derecelendirilmiştir. Bu analiz sonuçlarında elde edilen kriterlerle hazırlanan anket Teknoparklar içinde kurulu 122 firma tarafından değerlendirilmiştir. KOBİlerin yenilikçi işbirliği kurallarını belirlemek için Çok Değişkenli Lojistik Regresyon Analizi kullanılarak bir model oluşturulmuştur. Kurallar karşılıklı ilişkilerin önemine göre oluşturulmuş, önemsiz görülenler elenmiştir. Sonuçlar, firma büyüklüğü ve ortak çalışma türünün yenilikçilik boyutunda önemsiz olduğunu göstermiştir. Firmaların mikro ölçütten orta boya büyümesi ile daha dengeli özellikler talep edildiği gözlenmiştir. Ayrıca, teknoloji ve finans kriterlerinde eşitlik talep edilirken fiyatın işbirliği için en önemli etkenlerden biri olmaya devam ettiği saptanmıştır. Industrial improvements are currently based on innovation in alliance, which constructs a forceful coordination. Small and Medium Enterprises (SME) are obliged to progress in collaborative innovation to create competitive advantages; however, the risks observed in alliances increase the need for a success roadmap. SMEs have to construct alliances with universities, research organizations, global companies as well as other SMEs. Experiences with randomly chosen collaborators have shown failures that caused the fear of new collaborative work. This study attempts to perform qualitative and quantitative analysis of the SME collaborations in order to depict the criteria causing failures and success in innovation. These criteria will allow realizing the main objective of the dissertation, which is to construct the association rules leading the success of innovative collaboration. In order to understand the association rules in business application through innovative SME collaboration 70 scientific articles are analyzed to select and rank the business criteria using Analytical Network Process (ANP) method. The questionnaire prepared using the results ANP analysis is responded by 122 SMEs established in Turkish Technoparks. Multinomial Logistic Regression Analysis is used to construct the model for association rules. Rules are extracted based on the significance of attribute in cross relations; where, inattentive rules are eliminated. Results indicate that innovation has no significance with the firm size and collaborator types. It is observed that balanced shares are requested as the company is aged. Technology criteria and finance is requested to be balanced, whereas price is seen as the most important reason for collaboration.
Collections