`Maddenin tanecikli yapısı` konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı öğretim yönteminin fen başarısına ve tartışma istekliliğine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada argümantasyon tabanlı öğretim yöntemine göre yürütülen uygulamaların, öğrencilerin fen başarılarına ve tartışma istekliliklerine olan etkilerini incelemek amaçlanmıştır.Bu çalışmada nicel araştırma yöntemi esas alınmıştır. Araştırma deney ve kontrol gruplu ön test- son test yarı deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 42 [Deney (n=20) ve Kontrol (n=22)] 6. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler sonrasında deney grubunda bulunan dört öğrenciyle de görüşmeler yapılmış, öğrencilerin argümantasyon tabanlı öğretim yöntemine ilişkin görüşleri nicel bulgulardan sonra verilmiştir. Araştırmanın nicel verileri 'Başarı Testi' ve 'Tartışmacı Anketi' ile toplanmış, öğrenci görüşleri ise yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde t- testleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda argümantasyon tabanlı öğretim yöntemleriyle yürütülen uygulamaların, öğrencilerin fen başarıları ve tartışma isteklilikleri üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin fen başarılarında, ön test puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık yokken son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Benzer şekilde deney grubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test tartışma isteklilikleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu çalışma sonunda elde edilen bulgular arasındadır. Bulgular görüşme formlarından elde edilen verilerle desteklendiği gibi, deney grubundaki öğrencilerin fen başarısında ve tartışma istekliliğinde önemli gelişmelere sahip olduğu görülmüştür.Çalışma kapsamında elde edilen bulgulardan yola çıkarak, 6.sınıf öğrencilerinin Maddenin Tanecikli Yapısı konusundaki kavramları anlamalarına, bu konudaki kavram ve prensiplerle ilgili soruları çözebilme başarılarına, argümantasyon tabanlı öğretim yöntemiyle gerçekleştirilen öğrenme-öğretme ortamlarının daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonunda ulaşılan sonuçlardan hareketle, Milli Eğitim Bakanlığı ( MEB)' nın fen bilimleri dersi öğretim programında da yer verdiği argümantasyon tabanlı öğretim yöntemine gore gerçekleştirilen öğrenme-öğretme ortamlarının diğer fen konularına da uyarlanması ve bu öğretim yöntemine yönelik etkinliklerin tasarlanması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Argümantasyon tabanlı öğretim yöntemi, fen başarısı, tartışma istekliliği, maddenin tanecikli yapısı The purpose of this study is to investigate the effectiveness of the applications, which are conducted based on argumentation teaching method, on students' science achievement and argumentation willingness.In this study, quantitative research method was used. This study was conducted according to the pretest-posttest quasi-experimental design with control and experimental group.Forty-two sixth grade students (n=20 for experimental group; n=22 for control group) were participated in this study. Four students in the experimental group were interviewed and their opinions about the argumentation based teaching method were shown after the quantitative findings. The quantitative data of the study were collected by 'Achievement Test' and 'Argumentation Willingness Scale', and students' opinion were collected through a semi-structured interview form.According to the analysis, it was found that the applications conducted with argumentation-based teaching method have a positive effect on students' science achievement and argumentation willingness. It was determined that there was no significant difference between the pre-test mean scores of the students' science achievement in the experimental and control groups, while there was a significant difference between the post-test scores in favor of the experimental group. Similarly, there was a significant relationship between argumentation willingness of the students' pre-test and post-test scores in the experimental group.As supported by the data obtained from interviews, it was observed that the most of the students in the experimental group had significant improvements in their science achievement and argumentation willingness.The findings of this study show that the argumentation method has a positive effect on the 6th grade students' conceptions and the principles of the topic of particle structure of the matter.Therefore, it is recommended that the argumentation based teaching method should be introduced to the students before the science subjects and then should be applied in the activities effectively.Keywords: Argumentation-based teaching method, science achievement, discussion willingness, particulate structure of matter
Collections