Üniversite öğrencilerinde duygu düzenleme ile yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Psikolojik danışma konusunda kişilere yardım amaçlarından bazısı, kişinin psikolojik olarak sağlıklı olmasını sağlamak, duygu durum düzenleme becerileri kazanarak hayattan daha fazla doyum almalarına yardımcı olmaktır. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinde duygu düzenlemelerinin yaşam doyumlarıyla ne düzeyde ilişkili olduğunu ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda elde edilecek sonuçların üniversite öğrencilerine yol göstermesi noktasında psikolojik danışmanlara ve bu konunun uzmanlarına fayda sağlayacağı düşünülmektedir. Yapılan bu araştırmaya gönüllü olarak 374 (245 kız;129 erkek) üniversite öğrencisi katılmıştır. Katılımcıların yaş ortalamaları 23.14' tür. Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan demografik bilgi formunun yanı sıra `Yaşam Doyumu Ölçeği`, [The Satisfaction with Life Scale; Emmons, Griffin, ve Laresen (1985); Köker, (1991)]` ile `Duygu Düzenleme Ölçeği`, [Emotion Regulation Questionnaire, DDA; John ve Gross (2003); Yurtsever, (2008)]` çalışma çerçevesinde veri toplama araçları olarak kullanılmış, öğrenciler tarafından doldurulan anketler IBM SPSS 25.0 programına aktarılmıştır. Ölçeklerin güvenilirlik analizi yapılmış ve analiz türleri belirlenmiştir. Demografik profiller ile ölçeklerin analizi yapılmış ayrıca ölçeklerin birbirleri ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın bulguları: cinsiyet, yaş, doğum sırası, kardeş sayısı ve sınıf düzeylerine göre duygu düzenleme ve yaşam doyumunun hangi düzeyde ilişkili olduğu incelenmiş, yaşam doyumu ve duygu düzenleme ile bahsedilen değişkenler arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bu duruma rağmen duygu düzenleme ile yaşam doyumu arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunduğu ve bu durumun neticesinde duygu düzenlemenin yaşam doyumuyla ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Some of the purposes of helping people with psychological counseling are to be healthy psychologically, gaining emotion regulation skills, to have more satisfaction from life. In this study, it is aimed to show how emotion regulations are related to life satisfaction and affect the university students. It is thought that the findings to be obtained for this purpose will provide convenience to psychological counselors to help university students. In this research, 374 (245 female; 129 male) university students volunteered to participate in the study. The mean age of the participants was 23.14. In this research, demographic information form prepared by the researcher, as well as `Satisfaction with Life Scale`, [The Satisfaction with Life Scale; Emmons, Griffin, and Laresen (1985); Köker (1991)] and Emotion Regulation Questionnaire, DDA; John and Gross (2003); Yurtsever (2008)] `was used as data collection tools and the questionnaires completed by students were transferred to IBM SPSS 25.0 program. The reliability analysis of the scales was performed and the types of analysis were determined. Demographic profiles and scales were analyzed and the relationship between scales was examined.It was studied which level of emotion regulation and life satisfacton according to the findings of gender, age, birth order, number of siblings and level of class of the research, it was not found a meaningful difference between emotional regulation and life satisfaction with the variants. Also, in spite of this it was observed that there is a meaningful low level relationship between emotional regulation and life satisfaction, as a result that there was a significant relationship between emotion regulation and life satisfaction. It is thought that the research will contribute to the literature.
Collections