Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçları ve denetim uygulamalarıyla mesleki gelişim ihtiyaçlarının karşılanmasına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçları ve denetimuygulamalarıyla mesleki gelişim ihtiyaçlarının karşılanmasına ilişkin görüşlerini ortayaçıkarmayı amaçlayan betimsel bir çalışmadır.Araştırma yöntemi nitel, araştırma deseni ise durum çalışması olarakbelirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Sivasili merkezinde bulunan Vali Reşit Paşa İlkokulu'nda görev yapan 16 sınıf öğretmeni veVali Zübeyir Kemelek İlkokulu'nda görev yapan 11 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak; alanında uzman kişilerden vearaştırma konusuyla ilgili literatürden yararlanılarak araştırmacı ve danışman tarafındanoluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Sınıf öğretmenlerinin hazırlanan görüşme formunda yer alan sorulara verdiklericevaplar analiz edilerek kodlanmıştır. Düzenlenen verilerden ortak temalar oluşturulmuşdaha sonra da okuyucunun anlayacağı şekilde yorumlanmıştır.Araştırmada mesleki gelişimle ilgili olarak sınıf öğretmenlerinin yetenek derslerive bilgi ve teknoloji konusunda mesleki gelişim ihtiyaçları olduğu, mesleki gelişimihtiyacı duydukları bu konuları kendi çabalarıyla gidermeye çalıştıkları, mesleki gelişimihtiyaçlarının Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) interaktif olarak düzenleyeceğieğitimlerle ve alanında uzman kişiler tarafından yaparak, yaşayarak öğrenme ortamlarısunularak karşılanmasını istedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.Araştırmada sınıf içi denetimlerin; denetim zamanının kısa olması, denetiminkontrol ve hata arama amaçlı, formalite olarak yapılması, profesyonel olmaması,denetmenin objektif ve donanımlı olmaması ve denetim sırasında evrak işlerineodaklanılması sebeplerinden dolayı mesleki gelişime katkı sağlamadığı, sınıf içidenetimlerin müfettiş tarafından yapılmamasının sınıf içi performansını etkilemediği,sınıf öğretmenlerinin sınıf içi denetim uygulamalarına ilişkin en çok olumsuz xmetaforlara yönelik çağrışım yaptıkları, sınıf içi denetimi yapan kişilerin alanındauzman, etkili iletişim becerisine sahip, tecrübeli, objektif, yol gösterici ve güvenilirolması gerektiği sonuçları ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Mesleki gelişim, mesleki gelişim ihtiyacı, sınıf içi denetim This is a descriptive study to reveal primary school teachers' views on theirprofessional development needs and meeting these professional development needs viasupervision practices.This is a qualitative study and it is designed as a case study. The study groupconsists of 16 primary school teachers working in Vali Reşit Paşa Primary School andanother 11 primary school teachers working in Vali Zübeyir Kemelek Primary Schoolboth of which are located in central district of Sivas province during 2018-2019academic year. The data collection tool of the study is a semi-structured interview formprepared by the researcher and her supervisor with help from the field experts and basedon the relevant literature.The responses given by the primary school teachers to the questions in theinterview form were deeply analyzed and coded. Common themes were formed basedon the organized data. Then, these themes were interpreted in a plain language forintelligibility.In relation to professional development, the study showed that the primaryschool teachers have needs regarding Arts, Music, Physical Education and informationand technology courses; and they try to meet these needs through their own efforts. Itwas also revealed that the primary school teachers want to meet these professionaldevelopment needs via interactive trainings to be organized by Ministry of NationalEducation (MoNE) with field experts and in a learning-through-experienceenvironment.In relation to professional development and supervision, the study showed thatclassroom supervisions are short, non-professional, oriented towards control and findingmistakes, and are conducted perfunctorily. Moreover, it is claimed that the supervisorsare not objective and well-supported. Also, focusing on paper work during supervision xiiis found as another element preventing supervisions from contributing to professionaldevelopment. It was seen that even if classroom supervisions are not conducted bysupervisors, this does not influence classroom performance. Furthermore, the primaryschool teachers mostly made references to negative metaphors in relation to classroomsupervisions. Hence, it was concluded that those who conduct classroom supervisionsshould be objective and reliable guides and field experts with efficient communicativeskills and experiences.Key Words: Professional development, professional development needs,classroom supervisions.
Collections