Show simple item record

dc.contributor.advisorDemircioğlu, Handan
dc.contributor.authorÜstüngün, Şahin
dc.date.accessioned2020-12-10T09:04:08Z
dc.date.available2020-12-10T09:04:08Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223241
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 12. Sınıf öğrencilerinin sözsüz ispat becerilerini incelemektir. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Sivas merkezindeki bir özel okulda 12.sınıfa devam eden 67 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler 7 sorudan oluşan veri toplama aracı ile yazılı olarak toplanmıştır. Toplanan veriler incelenmiş sınıflara ayrılarak kod ve kategoriler oluşturulmuştur. Çalışma sonunda elde edilen bulgular oluşturulan problemler ve alt problemler çerçevesinde değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the non-verbal proof skills of 12th grade students, to reveal what the students understand in the given images. The research was carried out with 67 students attending 12th grade in a private school in the center of Sivas in the 2019-2020 academic year. The data were collected in writing with a data collection tool consisting of 7 questions. The collected data were divided into classes examined with appropriate reasons and categories, and codes and categories were created. Findings obtained at the end of the study were evaluated within the frame of created problems and sub-problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title12.sınıf öğrencilerinin sözsüz ispat becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of 12th year students 'oral proof skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-08
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10231495
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626697
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess