Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yeterliliklerine ilişkin algıları(Muğla ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Yeterliliklerine İlişkin Algıları(Muğla İli Örneği)'' Bu araştırmanın amacı; Muğla merkezinde ve ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı kadrosunda görev yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Spor derslerinde bazı değişkenlere bağlı olarak ölçme ve değerlendirme yeterliliklerine ilişkin algılarını araştırmak ve bunlara yönelik çözüm önerileri sunmaktır.Araştırmanın örneklemini 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında Muğla ve ilçelerinde görev yapan 156 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmanın amacına ilişkin veriler, Neşe GENÇ tarafından hazırlanan anket formu ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde frekans (f), yüzde dağılım (%), X2 (Chi-Square), t-testi ve One-Way Anova istatistik teknikleri kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, ölçme ve değerlendirme yeterlilik algıları orta öğretimde görev yapan öğretmenlerin, ilköğretimde görev yapan öğretmenlerden; bayan öğretmenlerin, erkek öğretmenlerden; konuyla ilgili bilimsel bir etkinliğe katılanların, katılmayanlardan; 11 ve üstü hizmet yılına sahip olan öğretmenlerin, 1-10 hizmet yılına sahip olanlara göre kendilerini daha yeterli algıladıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Beden Eğitimi ve Spor, Beden Eğitimi Öğretmenleri, ölçme ve değerlendirme, yeterlilik algıları ABSTRACT`Research of Measurement Evaluation CompetencePerceptions of Physical Education Teachers (Example of the Province of Muğla)`The basic aim of this study is investigation of physical education teachers' measurement and evaluation competence perceptions depended on some variables that work for National Education Ministry and who work at primary and secondary school in capital of Muğla and counties around it.Totally 156 Physical Education Teachers constitute the study sample who worked in the education period of 2011- 2012 at the primary and secondary schools in capital of Muğla and counties around it.The data regarding the target of this study were collected through a questionnaire form that was prepared by the researchers. Frequency (f), percentage distribution (%) and also the X2 (Chi-square), t-test and One-Way Anova statistical test was applied.According to the findings obtained from this study the measurement-evaluation competence perceptions of the Physical Education Teachers were found as follows; the teachers working at the secondary school were majority in number by comparison the ones at primary schools, female teachers by male teachers, the ones participated in a scientific activity by the ones non-participated, and the ones possessed the length of-service of 10 years and above by the ones possessed only between 1-10 years. Key Words: Physical education, Physical education and Sports, Physical education teachers, Measurement-evaluations competence perceptions
Collections