Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin çeşitli demografik faktörler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırma Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeğinin kısaltılmış Türkçe versiyonu (KEDEÖ) kullanılmıştır. 17 Nisan – 17 Mayıs 2014 tarihleri arasında toplanan veriler, SPSS 18,0 programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin aritmetik ortalamaları alınmış, frekans ve yüzdelik değerleri hesaplanmıştır. Verilerin analizinde t testi ve tek yönlü varyans analizi (anova) ve tukey testleri kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin (N=800) % 64,4'ü erkek, % 68,6'sı 2.00 ile 3.00 not ortalamasına sahip %67,4'ü 2 veya 3 kardeşe sahip, %35,9'u ailelerinin 1. Çocuğu, % 41,8'inin Üniversiteye başlamadan önce yaşadığı yer Büyükşehir, % 82'si öğrenim gördükleri bölümleri isteyerek seçenler, % 50,3'ünün annelerinin eğitim düzeyi ilköğretim, % 40,8'inin babalarının eğitim düzeyi lise, % 81,1'inin anne meslekleri ev hanımı, % 27,6'sının babalarının meslekleri emekli, % 43,3'ünün aile yapıları demokratik, % 73,8'inin sosyoekonomik durumu orta, %42,4'ünün ailelerinin aylık gelirleri 1001 ile 2000 TL arası, % 53,3'ü 21 ile 23 yaş grubu arası yaşlarında, % 62'si sosyal aktivitelere katılıyorken, % 41,3'ünün ise bilimsel etkinliklere katıldıkları görülmüştür.Sonuç olarak; Öğrencilerin Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği'den aldıkları toplam puan ortalaması düşük olarak bulunmuştur (M=214,805). araştırmaya katılan öğrencilerin sınıf, üniversiteye başlamadan önce yaşadıkları yerler, babalarının eğitim düzeyi, aile yapıları, sosyoekonomik durum, aylık gelir, sosyal aktivitelere katılım, bilimsel aktivitelere katılım, öğrenim gördükleri okullar ve yaşları ile eleştirel düşünme düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (P<0,05) (Tablo 21, 23, 29, 33, 35, 37, 39, 41, 43, 45). Öte yandan araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet, not ortalamaları, kardeş sayısı, aile içerisindeki kaçıncı çocuk oldukları, bölüm seçimleri, annelerinin eğitim düzeyleri, anne, babalarının meslekleri ve öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyleri arasında P>0,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. (Tablo 20, 22, 25, 26, 27, 28, 31, 32).Araştırmadan elde edilen bulgular ile aynı doğrultuda, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine ilişkin yorumlara yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Düşünme, Eleştirel Düşünme, Beden Eğitimi ve Spor ABSTRACTThis research in Physical Education and Sports School students who are studying is done to determine the level of critical thinking. In the study, data collection instrument, California Critical Thinking Dispositions Scale Turkish version of the abbreviated (KEDEÖ) was used. April 17 to May 17 2014 Date of data collected, was evaluated using the SPSS 18.0 program. Taken from the arithmetic mean of the data obtained, frequencies and percentages were calculated. Data analyzed by t test and one-way analysis of variance (ANOVA) and Tukey tests were used. Students who participated in the study (N = 800) 64.4% males, 68.6 % with a 2.00 grade point average between 3.00 average, with 67.4% having 2 or 3 siblings, 35.9% of families first child, 41.8% to the University before the start of where they live Metropolitan, 82% of education department they willingly chose, the 50.3% of the mothers level of education of primary school, 40.8% in their father's high school education, 81% one of the mothers occupations housewives, 27.6% of the fathers' occupations retired, 43.3% of family structures democratic, 73.8% of the socio-economic status moderate, 42.4% reputation of the family monthly income of 1001 between 2000 TL, 53.3% of the age group between 21 and 23 years of age, while attending social activities 62%, 41.3% was observed participating in scientific activities.As a result; Students that they receive from the California Critical Thinking Dispositions Scale total score were low (M = 214.805). surveyed students' grade university before beginning where they live, their father's education level, family structure, socioeconomic status, monthly income, participation in social activities, access to scientific sessions, they are attending school and with the ages level of critical thinking among a significant difference was found (P <0 , 05) (Table 21, 23, 29, 33, 35, 37, 39, 41, 43, 45). On the other hand, the surveyed students 'gender, grade point average, number of siblings within the family count of they are children, department selections, mother's education level, mother, father occupation and students' critical thinking levels (P> 0.05) at the level of significant difference wasnt found. (Table 20, 22, 25, 26, 27, 28, 31, 32).The findings obtained from this study in the same direction, to comment on students' critical thinking skills are included. Keywords: Thinking, Critical Thinking, Physical Education and Sports
Collections