Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin bedensel/kinestetik zekâ, duygusal zekâ ve sosyal destek algı düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin bedensel/kinestetik zekâ, duygusal zekâ ve sosyal destek algı düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evreninikolay erişebilir yöntemle seçilen 24 üniversitenin Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini bu üniversitelerin beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 1453 kişi oluşturmaktadır.Araştırmada öğrencilerin çoklu zekâ alanlarındaki dağılım düzeylerini belirlemek amacıyla Özden (2003) tarafından geliştirilen Çoklu Zekâ Envanterinin bedensel/kinestetik zeka alt boyutu uygulanmıştır. Öğrencilerin duygusal zekâ boyutlarının değerlendirilmesinde, Öğrencilerin duygusal zeka düzeyleri için, Schutte ve arkadaşlarının (1998) 33 maddelik çalışmasından Chan (2004) tarafından geliştirilen 12 maddelik ölçek kullanılmıştır. Aynı ölçek Aslan ve Özata (2008) tarafından da kullanılmıştır. Sosyal Destek Algısı için Szhulz ve Schwarzer (2003) tarafından geliştirilen Kapıkıran ve Acun-Kapıkıran (2010) tarafından geliştirilen Algılanan Elde Edilebilir Destek Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programında Pearson Product Correlation testi, Independet t-testi ve one-way ANOVA testinde analiz edilmiştir. Araştırmada otomatik doğrusal modelleme yöntemi kullanılarak değişkenlerin birbirlerini yordama güçleri test edilmiştir.Araştırma sonucunda, öğrencilerin bedensel/kinestetik zekâ ile duygusal zeka ve sosyal destek algısı arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bedensel/kinestetik zekâ, duygusal zekâ ve sosyal destek algısı arasındaki ilişki incelendiğinde, duygusal zekâ ile bedensel/kinestetik zekâ arasında ilişki olduğu ve sosyal destek algısı, bedensel kinestetik zekâ arasında da bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bu bağlamda beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bedensel/kinestetik zekâ düzeyleri arttıkça duygusal zekâ seviyeleri ve sosyal destek algı düzeylerinin de arttığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Öğretmen, Bedensel/Kinestetik Zekâ, Duygusal Zekâ, Sosyal Destek Algısı This research was applied to examine the perception level of the students who are at physical education teaching faculty about bodily/ kinesthetic intelligence, emotional intelligence and social support. First, second, third and forth grade students studyingin department of physical education and sport teacher at24 universities chosen according to the method of availabilityconstituted the population. 1453 students of these universities constituted the sample group. Sub-dimension of bodily/kinesthetic intelligence of multiple intelligence inventory developed by Özden (2003) was used to determine the bodily/kinesthetic intelligence levels of students. For the emotional intelligence levels of students, the 33-item emotional intelligence scale developed by Schutte et al (1998) and adapted to 12-item by Chan (2004) was used. For the social support perception, PerceivedAvailable Support Scale, developed by Schulz and Schwarzer (2003), adapted to Turkish by Kapkıran and Acun-Kapkıran (2010), was used. Collected data was analyzed in SPSS 22.0 by using Pearson product correlation, Independent t-test and one-way ANOVA. Predicting power of variables on each other was analyzed by using Automatic Linear Modeling. At the end of the research significant correlation was found between bodily/ kinesthetic intelligence, emotional intelligence and social support perception level. When the relation between bodily/ kinesthetic intelligence, emotional intelligence and social support perception level was examined, the relation between emotional intelligence and social support perception level, the other relation between social support perception level and bodily/ kinesthetic intelligence were stated. It is concluded that when the students' bodily/ kinesthetic intelligence level at physical education teaching faculty were getting higher, their bodily intelligence level and social support perception level were also getting higher. Key Words: Physical Education, Teacher, Bodily/ Kinesthetic Intelligence, Emotional Intelligence, Social Support Perception
Collections