Güneydoğu Anadolu Bölgesinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin halk dansları hakkındaki görüşlerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde T.C. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin halk oyunları hakkındaki görüşlerinin araştırılması amaçlamıştır.Araştırma 130 erkek 48 bayan olmak üzere toplam 178 gönüllü katılım gösteren Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri Yoncalık (2007) tarafından geliştirilen Halk Danslarına Yönelik Tutum Ölçeği ile elde edilmiştir. Ölçek 12 madde ve iki alt boyuttan oluşmaktadır. Veri seti analizinde, frekans tabloları, güvenirlik ve geçerlilik analizi, Kaiser-Meyer-Olkin örneklem yeterliliği ölçütü, Bartlett sınaması, faktör analizi, korelasyon analizi, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü ANOVA ve Tukey testinden kullanılmıştır. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerimiz, halk oyunlarının sosyal ve fiziksel gelişim için yararlı, sporun ritimle buluştuğu keyifli bir etkinlik olduğu ayrıca ritmik hareket yeteneğinin sportif başarı için önemli olduğu konusunda ortak görüş belirtmişlerdir. Farklı yaş gruplarında olan öğretmenlerimiz arasında ve duyuşsal tutumları bakımından anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Yaş olarak daha büyük olan öğretmenlerimiz küçük yaşta olanlara göre halk oyunlarına karşı daha olumlu tutum sergilemektedirler. Uzmanlık alanı file sporları olan grubun halk oyunlarına yaklaşımları, uzmanlık alanı takım sporları, bireysel sporlar ve halk oyunları olan gruba göre daha olumsuzdur. Sonuç olarak; halk oyunlarına karşı ilginin genç öğretmenlerimizde ve file sporlarıyla uğraşan katılımcılarda daha düşük olduğu: yaş ortalaması yüksek ve bireysel sporlarla uğraşan öğretmenlerimizde ilginin daha yüksek olduğu yapılan çalışmalarla ortaya çıkmıştır. This research has objected a survey on the views of the teachers of Physical Education and Sports working at the schools bound to Turkish Republic National Education Ministry on Folk Dances.The research has been realized with 130 male, 48 female total 178 volunteer Physical Education and Sports teachers. Data of the research has been concluded via Scale of Attitude to Folk Dances improved by Yoncalık (2007). The Scale consists of twelve titles and two subtitles. During the analyses of data set Frequency Charts, Reliability and Validity Analyses, Kaiser-Meyer-Olkin Sample Competence criterion, Barlett Test, Factor Analyses, Correlation Analyses, Independent Sample T Test, Unidimensional ANOVA and Tukey tests have been used.The teachers of Physical Education and Sports have commonly opined that Folk Dances are are supportive to social and physical development, joyfull facilities during which sports meets rhythm;besides, that rhytmic movement skills are importantfor sporty success. It has been determined that there are meaningfull differencies among teachers who are at different ages and their affective attitudes. The teachers that are elderly express more positive attitudes to Folk Dances compared to the younger group. The attitudes of the group whose expertise are net sports are more negative compared to the group whose expertise are team sports, individual sports and folk dances.As a result; it has been that the interest to folk dances is low among younger teachers and participantsdealing with net sports, on contrary high among the teachers that are elderly and whose expertises are individual sports.
Collections