Hemşirelerin konsültasyon-liyazon psikiyatrisi konusundaki bilgi düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Konu: Hemşirelerin Konsültasyon-Liyazon Psikiyatrisi Konusundaki Bilgi DüzeyleriAmaç: Bu çalışma, hemşirelerin konsültasyon-liyazon psikiyatrisi konusundaki bilgi düzeylerini ölçmek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntem: Bu araştırma, yarı deneysel olup, tek grupta ön-test son test tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Rize İlinde Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Araştırma Hastanesinde çalışan hemşireler oluşturmaktadır. Örneklemi ise evrendeki gönüllü 80 birey oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; literatür taranarak oluşturulan eğitim içeriğinden sorular oluşturulmuştur. Anket maddeleri kapalı uçlu sorulardan oluşmaktadır. Eğitim öncesi veri toplama 1-9 ekim arası, eğitimler 12-23ekim arası, eğitim sonrası veri toplama 25-30 kasım arasında yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; Statistical Package for the Social Sciences paket programı kullanılarak yüzdelik dağılım, çapraz tablolar, Kuruskal-Wallis testi kullanılmıştır.Bulgular: Çalışmamızda konsültasyon-liyezon psikiyatrisi ile ilgili genel sorulara eğitim öncesi ve eğitim sonrasında verilen doğru ve yanlış cevapların yüzdelik dağılımları karşılaştırıldığın da eğitim sonrası puanların eğitim öncesi duruma göre yüksek olduğu bulunmuştur. Hemşirelerin yeterlilik ve yetersizlik durumları incelendiğinde; 80 kişiden 63'ünün eğitim öncesinde 61 ve üzeri puan alarak ' yeterli', 17 kişinin ise 60 ve altı puan alarak ' yetersiz ' olduğu görülmektedir. Eğitim sonrasında ise eğitim öncesine göre oldukça farklılık göstermektedir. Eğitim sonrasında 79 kişinin 61 ve üzeri puan alarak ' yeterli ', sadece 1 kişinin ' yetersiz ' olduğu sonucu elde edilmiştir.Ayrıca eğitim öncesi ve eğitim sonrası verilen cevaplar arasında istatistiksel farklılık olduğu görülmektedir.(X2:0.00; P<0.05).Tanıtıcı özellikler; eğitim öncesi ve eğitim sonrası sorulan sorulara verilen cevaplar karşılaştırıldığında, cinsiyet, medeni durum, ve meslek yılı bakımından hemşireler arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı saptanmıştır (P>0.05). Sonuç: Eğitim öncesi bilgi düzeyi ile eğitim sonrası bilgi düzeyi karşılaştırılmış olup eğitim sonrası puanların daha yüksek olduğu saptanmıştır. Subject: The Knowledge Level of the Nurses About Psychiatric Consultation –LiaisonPurporse: The purpose of the this study to assess the knowledge level of the nurses about psyciatric consultation-liaison.Material and Method: This research is a semi-experiental research, in the form of pre-test and post-test types in a single group.Target population of the study is nurses who work in Recep Tayyip Erdoğan Training and Research Hospital in Rize. Research sample consists of 80 individuals. For the questionnaire, the educational questions were prepared by scanning the literature. Survey items consists of closed –ended questions.Data collection pre-training was made on 1-9 October, training was made on 12-23 October and data collection post training was made on 25-30 November. For the evaluation of data , The Statistical Package fort he Social Sciences Program, Kuruskal-Wallis Test and Cross Tab were utilised.Findings: In our study, when the percentages of correct and incorrect answers pre-training and post-training to general questions about consultation-liaison psychiatry are compared, the points post-traing are more higher than the points pre –training. Nurses' qualification and inability scores were examined.Before training, 63 of 80 nurses took 61 points and deemed as sufficient ; 17 nurses were deemed as inadequate by taking 60 points.After training,points were very different .79 nurses took 61 points and sufficent , only 1 nurse was inadequate. Also, there were statically differences between pre and post training responses. (X² :0.00; P<0.05 ).It showed that there is no significant difference between nurses in terms of gender , marital statues, and years of profession when pre and post answers given to the questions are compared.Result: Post training knowledge was compared with prior knowledge, it was found that the scores post-training were higher that the pre-training scores.
Collections