Gençlik ve spor merkezinde düzenlenen kurslara katılan gençlerin fair play davranışlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı gençlik ve spor merkezlerinde çeşitli branşlarda düzenlenen kurslara katılan bireylerin fair play davranışlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Gruplandırma ile belirlenen örneklem grubuna belirlenen anketler uygulanarak tarama yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Samsun ilinde gençlik ve spor merkezlerinde açılan kurslara katılan bireyler oluştururken, araştırmanın örneklemini 137 kadın 313 erkek olmak üzere 450 kişi oluşturmuştur. Katılımcıların yaş ortalaması 19.38±1.59. Araştırmaya yüzme (n=100), tenis (n=50), futbol (n=100), güreş (n=100), voleybol (n=50) ve basketbol (n=50) branşlarından bireyler katılmıştır. Katılımcıların %88.7'si üniversite öğrencisi olduğunu belirtirken, %11.3'ü yüksek lisansa devam ettiğini belirtmiştir. Araştırmaya katılan bireylerin fair play davranışlarını tespit etmek için Mirzeoğlu (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan Beden Eğitimi Fair Play ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler SPSS 18.00 paket programında kayıt altına alınmıştır. Ölçeğin katılımcı gruba uygunluğunu test etmek için AMOS programında doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Katılımcıların kişisel bilgilerine ilişkin analizler için yüzde ve frekans analizi kullanılmıştır. İki değişken arasındaki analizler için bağımsız t test, ikiden fazla değişken için one-way ANOVA kullanılırken, değişkenler arasındaki ilişki Pearson Korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Kadınların haksız kazanma ve hile boyutlarındaki değerleri erkeklerden daha yüksek çıkmıştır. Fair play davranışlarının branşlara göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Katılımcıların öğrenim durumlarının, arkadaşa saygı boyutu dışında, fair play davranışını değiştirmediği belirlenmiştir. Sonuç olarak, Samsun ilinde gençlik ve spor merkezlerinde açılan kurslara katılan bireylerin fair play davranışlarının toplam değerinin cinsiyetlere göre değişmediği, bireylerin anne ve baba eğitim durumlarının fair play davranışında kısmen farklılıklar oluşturduğu, aylık gelirin fair play davranışında farklılık oluşturmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Fair play, gençlik ve spor, beden eğitimi The aim of this study is to investigate the fair play behaviors of individuals who attend courses in various branches in youth and sports centers in terms of various variables. General screening model was used in the research. The sample group determined by grouping was screened by applying the questionnaires. The population of the study was comprised of individuals participating in the courses opened in youth and sports centers in Samsun province while the sample included 137 women and 313 male participants. The mean age of the participants was 19.38 ± 1.59. The braches of swimming (n = 100), tennis (n = 50), football (n = 100), wrestling (n = 100), volleyball (n = 50) and basketball (n = 50) were included in the study. While 88.7% of the participants stated that they are university students, 11.3% of them stated that they continued a master program. In order to determine the fair play behaviors of the participants, Physical Education Fair Play scale which is adapted to Turkish by Mirzeoğlu (2015) was used. The data collected within the scope of the study were recorded in SPSS 18.00 package program. Confirmatory factor analysis was used in the AMOS program to test the suitability of the scale to the participant group. Percentage and frequency analysis were used for the analysis of the personal information of the participants. The independent t test was used for the analysis of the two variables, while the one-way ANOVA was used for more than two variables. The relationship between the variables was analyzed by Pearson Correlation test. The values of unfair winning and cheating of women were higher than men. It was found that Fair play behaviors did not differ according to the branches. It was determined that the educational level of the participants did not change the behavior of fair play except for respect to friends. Consequently, It was determined that the total value of fair play behaviors of the individuals participating in the courses opened in youth and sports centers in Samsun province did not change according to the genders.Keywords: Fair play, youth and sport, physical education
Collections