Turizm işletmelerinde yürütülen spor hizmetlerine yönelik kalite algısı, müşteri tatmini ve satınalma niyeti arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Muğla İli örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Muğla ilinde hizmet veren, Turizm işletmelerinde yürütülen spor hizmetlerine yönelik kalite algısı, müşteri tatmini ve satın alma niyeti arasındaki ilişkiler incelenmesidir. Turizm işletmelerinde spor hizmetlerine yönelik kalite algısı, müşteri tatmini ve satın alma niyeti arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacıyla hazırlanan bu çalışma, Muğla ilinde hizmet veren ve turizm sertifikası bulunan konaklama işletmeleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada, Marmaris ve Ortaca ilçelerinde 3 yıldız ve üstü yeterliliklere sahip olan otel müşterileri arasından tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 12 farklı ülkeden 139 erkek 216 kadın olmak üzere toplam 355 kişiden oluşan örneklem grubuna uygulanan anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmanın amacına uygun kişisel bilgi formu, Yıldız (2013) tarafından geliştirilen Kalite Algısı Ölçeği, Onaran ve ark. (2013) tarafından geliştirilen Müşteri Tatmin Ölçeği ve Kurtuluş ve Bozbay (2008) tarafından geliştirilen Satın Alma Niyeti Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada, kalite algısı, müşteri tatmini ve satın alma niyeti arasındaki ilişkilerin belirlenmesi için pearson corelation analizi kullanılmıştır. Ayrıca, hizmet alıcılarının kalite algısı, müşteri tatmini ve satın alma niyeti değişkenlerinde demografik değişkenler açısından anlamlı farklılıkların bulunup bulunmadığını test etmek için ikili gruplarda t test, ikiden çoklu gruplarda anova analizi kullanılmıştır. Hipotez testlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 esas alınmıştır.Araştırma Sonuçlarına Göre; Turizm (konaklama) işletmelerinde yürütülen spor hizmetlerine yönelik kalite algısı, müşteri tatmini ve satın alma niyeti arasında 0,001 anlamlılık düzeyinde pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. This study aims to analyse the relationships between quality perception ,customer satisfaction and purchase intent to sport services in Tourism (accomadations) in Muğla.This study, which was prepared for the purpose of examining the relationship between sport service quality perception, customer satisfaction and purchasing intention in tourism enterprises, is limited to accommodation enterprises that provide service in Muğla province and have tourism certificate In research data collected by the quastionnarie that was administered to sample group became totaly 355 persons (139 male 216 female) who are from 12 different countries and agreed to join to research voluntarily and selected by sampling method between customers of hotels whivh have 3 and more stars that located in Marmaris, Ortaca and Dalaman. In the quastionnarie applied in research, personal information form for he purpose of research was used as a tool for collecting data and the perception of quality to sport services that was developed by Yıldız (2013),the scale of satisfaction of customers developed by Onaran and his Friends (2013) and the scale of purchase intent developed by Kurtuluş and Bozbay (2008), was used. In research to determine the relations between the perception of quality ,customer's satisfaction and the purchase intent, pearson coleration was used.In addition to test the if some meaningful differences in terms of demographic variants in their variants of perception of quality,satisfaction of customer and purchase intent of service customers , test was used in binary groups ,anova alnalyse was used in more than binary groups.In hypothesis tests significance level was predicated on as p<0,05. According to the results of resarch;positive relationship in 0,001 significance level was found between perception of quality to sport services in tourism /accomadition) companies,customer satisfaction and purchase intent.
Collections