Okul takımlarında spor yapan ve yapmayan lise öğrencilerinde beş faktör kişilik özelliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; lise öğrencilerinin beş faktör kişilik kuramına dayalı kişilik özelliklerinin okul spor takımlarında yer alma veya almama durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırma kesitsel tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmaya en az üç yıl ve üzeri okul spor takımlarında yer alan 211 öğrenci (97 kız, 114 erkek) ile okul takımlarında yer almayan 201 öğrenci (115 kız, 86 erkek) olmak üzere toplam 412 öğrenci katılmıştır. Veriler kişisel bilgi formu ile Horzum ve diğ. (2017) tarafından Türk kültürüne uyarlanan Beş Faktör Kişilik Ölçeği (BFKÖ) kullanılarak elde edilmiştir. This study was conducted with the aim of determining whether the personality traits of high school students based on five factor personality theory differ according to whether they are included in school sports teams or not. The research is a descriptive survey in a cross-sectional survey model.211 students (97 girls, 114 boys) who participated in school sports teams for at least three years and over, and 412 students (115 girls, 86 boys) who were not included in the school teams participated. The data were collected using a personal data sheet from Horzum et al. (2017) by using Five Factor Personality Questionnaire (BFPS) which was adapted to Turkish culture.
Collections