Futbol takımı taraftarlarının satın alma davranışları üzerine bir araştırma (Göztepe Spor Kulübü örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Göztepe Spor Kulübü Futbol taraftarlarının satın alma davranışlarının araştırılması amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde; taraftarlık, futbol taraftarlığı kavramları, ikinci bölümünde; tüketici davranışları, satın alma karar süreçleri ile ilgili literatür çalışması yapılarak elde edilen bilgiler doğrultusunda bu konular açıklanmıştır. Son olarak araştırmanın üçüncü bölümü ise; araştırmanın konusunu, amacını, sınırlarını, hipotezlerini, yöntemini ve araştırma verilerinin analizini ve bu analizlerin yorumlarını kapsamaktadır.Katılımcılara Keskin (2014) tarafından geliştirilen `Futbol Taraftarlarının Satın Alma Davranışlarına Yönelik Anket Çalışması` araştırmacı tarafından uygulatılmıştır. Göztepe Spor Kulübü taraftarlarından 1003 erkek 50 kadın olmak üzere 1053 adet anket uygulanarak bu konuyla ilgili bazı sonuçlar elde edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Tek yönlü (One way) Anova testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır.Sonuç olarak, Göztepe Spor Kulübü taraftarlarının ağırlıklı olarak, takımın lisanslı ürünlerini almayı tercih ettiklerini, karşılaşmaları stadyumlarda takip etmeyi tercih ettikleri, ürünleri satın almalarındaki etkenler olarak; takımı maddi ve manevi olarak desteklemek amacında oldukları ve daha çok giyim ürünlerini tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Taraftarların takımımı manevi olarak destekleme, takımımla gurur duyma, ihtiyacım olması, bir gruba ait olma, marka ürünler olması ve farkındalık oluşturma, taraftarlık süresi değişkenine göre anlamlı farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır. This study is carried out to investigate the purchasing behavior of Fans of Göztepe Sports Club. It consists of three parts. Supporters and football supporters concepts are explained in the first part of the study. Then, in the second part, consumer behavior, purchasing decision processes and related issues are explained in line with the information obtained through literature survey. Finally, the third part of the study involves the subject, the purpose, limits, hypotheses, methods and data analysis of research. It also includes interpretation of these analyses.`Survey Study on the Procurement Behavior of Football Fans` (Keskin, 2014) is applied by the researcher. 1003 men and 50 women who are the supporters of Göztepe Sports Club are surveyed and some results are tried to be obtained. The data obtained from the study are analyzed by using SPSS (Windows Package for Social Sciences for Windows 22.0) program. Number, percentage, average and standard deviation are used as descriptive statistical methods in the evaluation of the data. The t-test is used to compare the quantitative data between two independent groups and the One Way Anova test is also used to compare the quantitative data between two independent groups. Scheffe test is used as a complementary post-hoc analysis to determine differences after the Anova test.As a result, it is found that the fans of Göztepe Sports Club prefer to buy the licensed products of the team and they want to support the team in their stadium. Because their main purposes are supporting their teams financially and spiritually, and they prefer to buy more clothing products. It in understood that there is no significant difference between the supporters of the team in terms of be proud of their team, the need for it, the belonging to a group, the brand products, and the awareness raising period.
Collections