Lise öğrencilerinde beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ile akademik öz yeterlik incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı lise düzeyindeki öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutum ve akademik öz yeterliklerinin incelenmesidir. Araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Kocaeli İli Dilovası ve Darıca İlçesindeki dört farklı devlet liselerinde öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise bu evren içerisinden kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 443 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen `Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği` Jerusalem ve Schwarzer (1981) tarafından geliştirilen Yılmaz, Gürçay ve Ekici (2007) tarafından Türkçe' ye uyarlanan `Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği` ve araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Öğrencilerden toplanan verilere normallik sınaması yapılmış ve yapılan istatistiksel işlemin ardından verilerin normal dağılım gösterdiği saptanmıştır. Bu nedenle verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutum puanlarının; cinsiyet, sınıf düzeyi, lisanslı spor yapma durumu, lise türü, okul sporlarına katılma durumlarına göre farklılaştığı tespit edilmiştir (p<.05). Öğrencilerin akademik öz yeterlikler puanlarının ise; cinsiyet, sınıf düzeyi, lisanslı spor yapma durumu, lise türü, okul sporlarına katılma durumuna göre farklılaştığı saptanmıştır (p<.05). Son olarak; öğrencilerin beden eğitimi dersi tutumları ile akademik öz-yeterlikleri arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (p<.05). Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor, Tutum, Akademik Öz-yeterlik The aim is to investigate the relationship between the academic self-efficacy and the attitude towards physical education and sports course for high school studentsThe population of the study consisted of students from four different public high schools under the Ministry of National Education in Dilovasi and Darica, Kocaeli in the 2018-2019 academic year, and the sample of this study consisted of 443 students selected from the population with convenience sampling method. `Physical Education Course Attitude Scale` developed by Güllü and Güçlü (2009), `Academic Self-Efficacy Scale` developed by Jerusalem and Schwarzer (1981) and adapted by Yılmaz, Gürçay and Ekici (2007) and `Personal Information Form` created by the researcher were used as data collection tools. The normality test was applied to the data collected from the students and it was found that the data showed normal distribution after the statistical process. For this reason, descriptive statistics, independent groups t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Pearson correlation analysis were used for data analysis. SPSS software was used to analyze the data. According to the findings of the research, it was found that the attitude scores of the students towards physical education and sport course differed according to gender, grade level, licensed sports, high school type, and participation in school sports (p <.05). It is also seen that academic self-efficacy scores of the students differed according to gender, grade level, licensed sports, high school type and participation in school sports (p <.05). Finally, a negative low-level correlation was found between students' academic self-efficacy and attitudes towards physical education course (p <.05). Keywords: Physical Education and Sports, Attitude, Academic Self-efficacy
Collections