Üniversite öğrencilerinin rekreasyon fayda algıları ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; beden eğitimi ve spor bölümünde okuyan öğrencilerin rekreatif fayda algılarının mutluluk düzeyleri üzerine olan etkisini incelemeyi ve çeşitli demografik özellikler bakımından bu değişkenlerin farklılık sergileyip sergilemediğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada verilerinin elde edilmesinde ilk olarak rekreatif fayda algılarının tespit edilmesi amacıyla Ho (2008) tarafından geliştirilen, geçerlilik ve güvenirlilik çalışması Akgün, Ertüzün, Karaküçük (2018) tarafından yapılan Rekreasyon Fayda ölçeği kullanılmıştır Öğrencilerin mutluluk düzeylerini araştırmak amacıyla da Hilss ve Argly (2002) tarafından geliştirilen, geçerlilik ve güvenirlilik çalışması Doğan ve Çötok (2011) tarafından yapılan Mutluluk Oxford Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmaya Türkiye'deki 7 farklı bölgeden beden eğitimi ve spor bölümünde okuyan 1342 öğrenci katılmıştır. Örneklem seçiminde araştırma problemine cevap verecek kişilerden oluşan kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanması işleminde yüz yüze anket yöntemi tercih edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, değişkenler arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla t testi ve ANOVA, değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla korelasyon analizi ve ortaya çıkacak olan etkinin belirlenmesi için regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda skewness-kurtosis değerlerine bakılarak verilerin normal bir dağılıma sahip olduğu görülmüş olup uygulanan parametrik testler sonucunda rekreasyon fayda algılarının mutluluk üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. This work; The aim of this study is to investigate the effect of the students' perception of recreation benefits on happiness levels and to determine whether these variables differ in terms of various demographic characteristics.In order to determine the perceived benefit perceptions of the study data firstly, the validity and reliability study developed by Ho (2008), Akgün, Ertüzün, Karaküçük (2018) was used by Hilss and Argly (2002) in order to investigate the happiness levels of the students. The reliability and validity study was developed by Doğan and Çötok (2011).Read the research in physical education and sports department from 7 different regions in Turkey by 1342 students. The sampling method and the face-to-face survey method were chosen for easy sampling of the sample. In the analysis of the data, descriptive statistics test, t test and Anova, in order to determine the relationship between variables, correlation analysis and regression analysis were used to determine the relationship between the variables. According to the results of skewness-kurtosis data, it was seen that the data had a normal distribution.
Collections