Mevcut endüstriyel ürünler için servis ve müşteri taleplerine dayalı yeni bir tasarım iyileştirme yaklaşımının geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Satış sonrası hizmetler tarım makineleri sektöründe kritik bir öneme sahiptir. Zira tarımın kendine özgü dinamikleri vardır. Tarımsal proseslerin önemli bir kısmı oldukça kısa zaman aralıklarıyla yapılması gereklidir. Toprak en uygun nem koşullarına sahipken işlenmeli, ekim ideal toprak ısısında yapılmalıdır. Dolayısıyla herhangi bir arızanın giderilmesi için günler değil saatler söz konusu olur. Bu ani müdahale zorunluluğu ise paydaşlar arasındaki iletişimin çok güçlü ve hızlı olmasını gerektirir. Bu tez çalışması müşteri ve servis tabanlı böyle bir tasarım geliştirme yaklaşımı için zemin oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla öncelikle servisler ve müşterileri kapsayan bir mobil uygulama hazırlanmıştır. Fabrika bünyesindeki tasarım merkezi, pazarlama ve satış sonrası hizmetler söz konusu mobil uygulamaya cevap verebilecek şekilde yeniden yapılandırılmıştır. Böylece müşterinin servisle ya da fabrika içindeki ilgili birimler ile iki yönlü bilgi akışı ve haberleşmesi çok daha hızlanmış ve kolaylaşmıştır. Kısmen tamamlanan sistem ile bazı riskli durumlarda sensörden gelen uyarı mesajları kullanıcı tarafından alınabilmekte ve müşteri/servis talepleri fabrikaya iletilebilmektedir. Çalışmanın önemli kısımlarından biri de müşteri ve servis tabanlı tasarım geliştirme yaklaşımıdır. Bu yeni tasarım yaklaşımı kullanılarak müşteri tarafından tasarım merkezine iletilen iki ünite ile ilgili talep(şikâyet) bu çalışmada örnek olarak sunulmakta ve geliştirilen çözüm ayrıntılı olarak anlatılmaktadır. Sonuç olarak geliştirilen mobil uygulama ve müşteri/servis tabanlı tasarım yaklaşımının problemlerin oldukça hızlı ve güvenilir bir şekilde çözümlenmesinde katkı sağladığı görülmüştür. Söz konusu sistem bütün modülleri ile tamamlandığında satış sonrası hizmetler daha sistematik hale gelerek olası tasarım hatalarının fark edilmesi ve giderilmesi çok daha çabuk mümkün olabilecektir. Böylece işletmenin müşteri gözünde itibari ile rakipleri karşısındaki rekabet şansı artacaktır. After-sales services are of critical importance in the agricultural machinery industry. Because agriculture has its own dynamics. A significant proportion of agricultural processes should be done at relatively short time intervals. Soil should be treated with optimum moisture conditions and sowing should be done at ideal soil temperature. Therefore, it is not a matter of hours to resolve any faults. This sudden intervention necessitates the communication between stakeholders to be very strong and fast. This study aims to create the basis for such a design development approach based on customer and service. For this purpose, a mobile application has been prepared primarily for services and customers. Design center, marketing and after-sales services in company have been restructured to respond to this mobile application. Thus, the two-way information flow and communication of the customer with the service or the related units in the company has been accelerated and facilitated much more. In some risky situations with the partially completed system , the warning messages from the sensor can be received by the user and the customer / service requests can be sent to the factory. An important part of the study is design development approach based on customer and service. In this study, the demand related to two units delivered to the design center by the customer using this new design approach is presented as an example and the solution is explained in detail. As a result, it was seen that the mobile application and design approach based on customer / service contributed to the solution of the problems very quickly and reliably. When the system in question is completed with all its modules, after-sales services become more systematic and possible design errors can be noticed and eliminated more quickly. Thus, the company will increase its chances of competing against its competitors with respect to its customers.
Collections