İş otellerinin tatil dönemi stratejileri: Sakarya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otel işletmeleri ticari amaçlı faaliyet gösteren işletmelerdir bu sebeple kârlılıklarını sağlayabilmeleri ve uzun dönemde faaliyet gösterebilmeleri için kapasitelerini maksimum düzeyde kullanmaları önem arz etmektedir. Kapasite kavramı işletmelerin üretim miktarlarını ifade etmektedir. Otel işletmelerinin temel ürününün odaları olması nedeniyle kapasite kullanımları, doluluk oranlarını ifade etmektedir. Sakarya'da faaliyet gösteren otellerin müşteri portföylerinin büyük kısmının iş amaçlı seyahat eden bireylerin oluşturması belli dönemlerde bu otellerin kapasitelerinin çok altında bir performans göstermelerine neden olmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada, Sakarya'da faaliyet gösteren iş otellerinin tatil dönemlerinde uyguladıkları stratejileri belirlemek amaçlanmıştır.Bu çalışma nitel bir araştırma olarak tasarlanmış ve veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Çalışmanın evrenini Sakarya'da bulunan Turizm İşletme Belgeli 3, 4 ve 5 yıldızlı 16 otel oluşturmaktadır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile örneklem belirlenmiş ve 12 işletme ile görüşme sağlanmıştır. Görüşme ile elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular göstermektedir ki işletmeler, talebin düştüğü dönemlerde öncelikli olarak fiyat politikalarını değiştirmektedir. Bununla birlikte birçok işletme paket ürün oluşturma ve ücretli olan hizmetlerinde indirim yoluna gitmektedir. İşletmeler, şirket düzeyinde stratejiler uygulamakta, bunun yanında bölgede turizm hareketliliğin arttırılmasına yönelik çalışmalar yapılmamaktadır. Çalışmada bu hususta öneriler getirilmeye çalışılmıştır.Anahtar kelimeler: Otel işletmeciliği, strateji, stratejik yönetim, Sakarya Hotel businesses are the commercial enterprises. For this reason, it is important that they use their capacity at maximum level in order to make profit and be able to operate in long term. The concept of capacity refers to the production quantities of enterprises. Due to the fact that the main product of the hotel business is the rooms, the capacity utilization rate refers to the occupancy rates. The fact that most of the customer portfolio of the hotels operating in Sakarya is the business tourists causes these hotels to perform well below their capacities for a certain period of time. From this point of view, in this study, it was aimed to determine the strategies of business hotels operating in Sakarya during vacation periods.This research was designed as a qualitative research and semi-structured interview technique was used in the research. The universe of the study consists of 16 hotels which are 3, 4 and 5 stars hotels that have Tourism Management Certificates in Sakarya. It was interviewed with 12 hotel enterprises via purposive sampling method. Obtained data was analysed descriptively.Findings acquired from the research show that enterprises change their price policies primarily in the periods when the demand declines. Having said that many enterprises discount on creating package products and paid services. Businesses implement strategies at the company level. Besides, there was no effort to increase tourism mobility in the region. In this study, suggestions were offered in this respect.Keywords: Hotel management, strategy, strategic management, Sakarya
Collections