Şehir otellerinin pazarlama stratejileri: Sakarya ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüm yıl boyunca faaliyet gösteren turizm olgularından biri de şehir turizmidir. Şehir turizminin temel bileşenlerinden olan şehir otellerinin amacı kâr elde etmek, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati sağlamak, doluluk oranlarını arttırarak başarıya ulaşmaktır. Bu amaçlara ulaşabilmek, doğru pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması ile sağlanabilmektedir. Çalışmanın amacı, pazarlama stratejilerinin, şehir otellerinin doluluk oranlarını ne yönde etkilediğinin incelenmesidir. Bu kapsamda araştırmanın temel problemi; `Sakarya ilinde faaliyet gösteren şehir otellerinin uygulamış olduğu pazarlama stratejilerinin ne olduğu ve bu stratejilerin otellerin doluluk oranlarını ne yönde etkilediği`dir. Araştırmanın alt problemleri ile de; Sakarya'daki şehir otellerinde doğrudan gelen taleplerin mi, yoksa pazarlama stratejileri sonucu oluşan taleplerin mi daha etkili olduğunu derinlemesine saptayabilmek hedeflenmiştir.Çoklu örnek olay incelemesi olarak tasarlanıp yürütülen çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmış olup, veri toplama aracı olarak yüz-yüze görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşme formu, literatür taraması ve uzman görüşleri dikkate alınarak hazırlanmış, yarı yapılandırılmış mülakat formatında uygulanmıştır. Çalışmanın evrenini Sakarya ilindeki Turizm İşletme Belgeli 3, 4, ve 5 yıldızlı şehir otelleri oluşturmakta olup, seçilen on iki otel ile görüşülmüştür. Elde edilen veriler, nitel araştırma veri analiz yöntemlerinden, betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre; Sakarya şehir otellerinin ağırlık olarak pazarlama stratejilerinden kişisel satış, elektronik pazarlama, ağızdan kulağa pazarlama stratejilerini kullandıkları saptanmıştır. Bu otellerin doluluklarını daha çok doğrudan gelen taleplerin arttırdığı görülmüştür. Sakarya şehir otellerinin başarıya ulaşmalarında etkin pazarlama stratejileri geliştirebilmeleri için öneriler getirilmeye çalışılmıştır. One of the tourism phenomena operating all year is city tourism. One of the main components of city tourism, the aim of city hotels is to make profit, to ensure customer satisfaction and customer loyalty, and to achieve success by increasing occupancy rates. Achieving these goals can only be achieved by identifying and implementing the right marketing strategies.The aim of this study is to investigate how marketing strategies affect occupancy rates of city hotels. In this context, the main problem of the research; What marketing strategies are implemented by the city hotels operating in Sakarya Province and how these strategies affect the occupancy rates of the hotels. With the sub-problems of the research; It is aimed to determine in depth whether direct requests from the city hotels in Sakarya or the demands formed as a result of marketing strategies are more effective.Qualitative research methods were used in the study, which was designed and conducted as a multi-case study and face-to-face interview technique was used as a data collection tool. The interview form was prepared considering the literature review and expert opinions and applied in a semi-structured interview format. The population of the study consists of 3, 4, and 5 star city hotels with tourism operation certificate in Sakarya province and 12 selected hotels were interviewed. The obtained data were analyzed by descriptive analysis method which is one of the qualitative research data analysis methods.According to the research findings; It is determined that Sakarya city hotels use personal sales, electronic marketing and word of mouth marketing strategies. It was observed that the direct demands of these hotels increased their occupancy. It has been tried to make suggestions to develop effective marketing strategies for the success of Sakarya city hotels.
Collections