Ortadoğuda Türk kamu diplomasisi: İmkanlar ve sınırlılıklar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde Yumuşak gücün önemli bir parçası olarak kavramsallaşan kamu diplomasisi asırlar öncesine dayanan bir geçmişe sahiptir. İsim ve uygulama biçimi farklı olsa da devletler geçmişte kamu diplomasisi olarak değerlendirebileceğimiz politika süreçleri izlemiştir1990'lı yılların başında Soğuk Savaşın sona ermesiyle devletlerarası ilişkiler yeni bir boyut kazandı. Tüm alanlarda olduğu gibi kullanılan güç unsurlarında da önemli değişim ve dönüşümler yaşandı. Özellikle hızla gelişen teknoloji, takip edilen politikaların belirlenmesinde ve tatbikinde önemli roller üstlendi. Eğitim, kültür, spor gibi farklı pek çok alan yumuşak güç enstrümanları olarak devletler arası münasebetlerde daha da işlevsel hale geldi.AK Parti hükümetleri döneminde Türk dış politikasının temel çerçevesini belirleyen stratejik derinlik politikası kamu diplomasine önemli bir alan açmaktadır. Bu durum esasında Türk dış politika yapıcılarının alışık olmadığı türden bir diplomasi uygulaması önermektedir. Pek çok konu ve sorun üzerinde uygulama imkânı sunan kamu diplomasisi dış politikada ön alanlar açmakta, bölgesel ve küresel ölçekteki ihtilaflı dosyalarda yürütülecek müzakere süreçleri için bir tür iletişim mecrası oluşturmaktadır. Gerek küresel gerekse bölgesel ölçekte yaşanan hadiseler göstermektedir ki, Türkiye küresel ve bölgesel sorunlar ile öncelikleri bağlamında kamu diplomasisi uygulamalarına büyük ihtiyaç duymaktadır. Türkiye'nin yumuşak güç enstrümanı olarak kullanabileceği çok öneli araçları vardır. Fakat söz konusu araçların varlığı kadar nasıl yönetilecekleri ve hangi derecede aktif olacakları Türkiye'nin gelecekteki yumuşak güç kapasitesini belirleyecek en önemli parametrelerdir. Türkiye mevcut yumuşak güç araçlarını ehil ekipler maharetiyle aktif bir dinamiğe dönüştürebilirse, Ortadoğu coğrafyasının en önemli aktörü haline gelecektir. In today's world, public diplomacy, which is conceptualized as an important part of soft power, has a history dating back centuries. Even though the name and method of implementation are different, states have followed similar policy processes that we can evaluate as public diplomacy in the past.Inter-state relations acquired new dimension in the early 1990s, at the end of the Cold War. There have been significant changes and transformations in the power elements used in that period as in the most of other fields. Especially rapidly developing technology played an important role in the determination and implementation of the policies that have been pursued. Soft power instruments such as education, culture and sports became more functional in interstate relations.The strategic depth policy, which determines the main framework of Turkish foreign policy during the AK Party government, provides an important field for public diplomacy. This situation suggests a kind of diplomacy that leads to an unusual situation for Turkish foreign policy politicians. Public diplomacy, which offers a wide range of issues and problems, creates a front-line in foreign policy and a kind of communication for the negotiation processes to be carried out in disputed files on a regional and global scale. Both global and regional issues indicate that Turkey requires the implementation of public policy for the global and regional problems.Turkey has very important tools that can be used as soft power instruments. The most important parameters to determine the capacity of the soft power are not only related with the presence of the tools but also with the management and the efficiency. Turkey will become one of the most important actor in the Middle East region by increasing the efficiency of the current soft power tools.
Collections