Kadın çanta tasarımı ürünlerin göstergebilimsel incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde tüketim, fizyolojik ihtiyaçların karşılanmasının yanı sıra psikolojik ve sosyolojik ihtiyaçların giderilmesine odaklanan bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Tüketicilerin marka ve ürün tercihleri, fonksiyonel özelliklerin yanında sembolik özelliklere göre şekillenme eğilimine girmiştir. Toplumsal hayatta görsel olarak daha fazla ön planda olan ve olmak isteyen kadınlar, hemcinslerinden farklılıklarını tasarım ürünlerin tüketimi yoluyla ortaya koymaktadır. Bu durum tüketimde farklı başlıkların ortaya çıkmasına sebep olmaktadır. Tasarım ürünlerinin tüketimi ise lüks tüketim, sembolik tüketim, statü tüketimi ve gösterişçi tüketim başlıkları altında toplanmıştır. Günümüzde ürün kategorilerinde çeşitliliğin artması, sembolik anlamlarla mesaj iletme kaygısını en üst seviyeye çıkarmıştır. Bu sebeple markalar kültür dünyasından edindikleri anlamları semboller aracılığıyla ürünlere aktararak tüketiciye ulaşmayı hedeflemektedirler. Günümüzde insanlar yaşam biçimlerini ve kendilerini tüketim odaklı şekillendirdikleri için sembolik değerler hem tüketiciler hem üreticiler açısından üzerinde durulan bir konu haline gelmiştir.Çalışmada, tasarım çanta tüketiminin kişiye sağladığı sosyolojik ve psikolojik faydanın benlik ve statü kavramları ile olası ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmada, marka tasarım çantaların reklam kampanyaları göstergebilim kapsamında incelenmiş ve çıkarılan sonuçlar doğrultusunda çanta yüzey tasarım uygulamaları yapılmıştır. Kadın çanta tasarım ürünleri üzerine yapılan incelemede, sözsel ve görsel iletişimin temelini oluşturan göstergeler dizisini çözümlemeye ve içerdiği anlamları açıklamaya çalışan görsel göstergebilim inceleme metodundan yararlanılmıştır. Today, consumption is defined as a process that focuses on meeting psychological and sociological needs as well as meeting physiological needs. Consumption culture has become a passion for consumers who demand more than needs. Consumers' brand and product preferences tend to be shaped according to symbolic features as well as functional characteristics. Women, who are more visible in social life, have revealed their differences from their counterparts through the consumption of design products. Increasing diversity in product categories has maximized the concern of conveying messages with symbolic meanings. This situation has attracted the attention of many disciplines and has been dealt with from different perspectives. Nowadays, people shape their lifestyles and focus on consumption. for this reason, symbolic values have become a subject which is emphasized both for consumers and producers.In this study, it is aimed to examine the sociological and psychological benefits of the bags through the concepts of self, identity and status, and to examine the meanings expressed by the components of the design bags in terms of semiotics. The semantics, which focuses on analyzing the sequence of indicators that constitute the basis of verbal and visual communication and examining the meanings it contains, will be examined in the scope of visual semiotics in the examination of women's handbag design products.
Collections