Farklı toplumsal kümelerde bilim ve bilim adamı imgesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
131 ÖZET Bu çalışmanın amacını bilim ve bilim adamı imgesini belirginleşti- rebilmek oluşturmuştur. Giriş bölümünde çalışmanın bu amacıyla birlikte problematiği ve alan araştırması yapılarak anket tekniğinin uygulanacağı belirtildi. Araştırma 210 kişilik bir örneklemle yapıldı. Bu kişilerin 90 kişisi halk kümesi, 60 kişisi öğrencilerden, 60 kişisi de bilim adamlarından oluştu. İkinci bölümde ise bilim, bilim adamı ve imge kavramları netleştirilmeye çalışıldı. Bununla birlikte kavramsal çerçevede bilim ve bilim adamı imgesinin ne olduğu tarşıldı. Bulgular bölümünde ise örneklemin genel özelliklerine ilişkin değerlendirmeler yapıldıktan sonra bilim imgesinin halk, öğrenci ve bilim adamlarında nasıl olduğu tartışıldı. Yine aynı şekilde bilim adamı imgesinin de belirtilen kümelerce nasıl tasavvur edildiği ve bu imgelerin nasıl olabileceği irdelendi.. Sonuç kısmında ise bilim ve bilim adamı imgesinin üç farklı top lumsal kümeye göre farklılaştığı ortaya çıktı. Halk kümesinin, yaşantısı içeri sinde ilişkide bulunduğu bilim dolayısıyla bilim adamına ilişkin aslından uzak imgelere sahip olduğu belirlendi, öğrenci kümesi, bilim ve bilim adamıyla ilişkiye girdiği için halk ile öğretim elemanları arasında yar aldı. Bilim adam larının bilim ve bilim adamına ilişkin imgeleri ise, doğrudan bilime ve bilim kurumunun normlarına dayalı olduğı için daha gelişkin ve aslına uygundur. The present study aims at revealing the science end scientist images which people from different socio-cultural levels hold. For this aim a new conceptualization was developed about the science and scientist representations. University students(60 persons), scientists(60 persons), and people from different educational levels(90 persons) were chosen as a sample. in getting respondents1 science and scientist images a combined questionnaire form was used. The elicited data were analyzed by using chi- square technique. Findings indicated that science and scientist images differentiated among three different socio-cultural categories. Ordinary people's images about science and scientist were far from its objective confıgurations. Their images seemed to reflect popular themes and pragmatist vaiues on science and scientist. Since students have learned science and applied some of its features, their images about them were not mature like scientists. Their preferences on some dimensions of science mostly fallen in betvveen people's and scientist's. Finally the scientists seemed to judge science and scientist features more objectively. in comparing the other groups, the scientist images were the most developed ones.
Collections