Ölüm kavramının görsel imgeye dönüşüm süreçleri ve uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
113 ÖZET Sanatçılar, her dönem ölüm temasını kendi yaratım süreçlerine katmışlar; var olan tanımlarla yetinmemişler; ölümü tanımak, ölüme bir kimlik vermek, yaşamla arasındaki bağı ve iletişimi yakalamak amacında olmuşlardır. Sanatçılar dünyasında ölüm olgusu farklı biçimlerde ve konular da işlenmiştir; dinsel konularda, bazı peyzajlarda, şiddet, dehşet ve hasta lık gibi, intihardan düş ile yükselişe kadar bir çok anlatımda ele alınmış tır. Ölüm kavramının görsel imgeye dönüştürülmesi sırasında bize kaynaklık eden felsefe, sosyal kültürel doku ve genel olarak sanat, biçim lerin bulunmasında bize aracı olmuştur. Kuşkusuz böylesi bir anlatım uy gulamalar dikkate alındığında, görünenden görünmeyene gidişin basamak larını oluşturacaklardır. Ölüm kavramı üzerine yapılan uygulamalar da böy lesi bir gidişin basamaklarını içerirler. Araştırma sonucu yapılan uygulamalarda karşıtlığa yer vermek için yatay ve dikey çizgiler kullanılmış, boyadan ve renkli malzemeden kaçınılmış, yalnız kurşun kalemin olanaklarından yararlanılmıştır. 12+1 sayısına sadık kalınarak toplam on üç çalışma yapılmış, böyle bir sayının İsa ve on iki havarisinde olduğu gibi düzeni bozan Yahuda'ya, uğursuzluğa ve ölüme karşılık geldiği gösterilmek istenmiştir.İlk çalışma Leonardo'nun `Son Akşam Yemeği` adlı tablodan hareket edilerek oluşturulmuştur. Daha sonraki resimler, ölümün trajik yüzünü görmek isteyen günümüz insanının resimleri olarak tasarlanmıştır. Resimlerin hem her biri, hem de bütünü bir resim olarak tasarlan mıştır. 114 SUMMARY Artists have embroiled the concept of death into their creative process in any period of art history. Not only have they satisfied with the definition of death already exist, but also their aim was to understand the meaning of the death, to give an identity to it, and they have tried to ar ticulate its connection with life and communication. The theme of death, which was taken by the artists, has been al ways processed in different forms and subjects; e.q. religion, in some lands capes, violence, fear and sickness. It also became a subject for many expres sions such as dreams, suicides, and ecstasy. While the ideas of death have been transferred to visual image, philosophy which is the scientific support, social-cultural texture, and art in general had been helpful device to find proper form. Certainly, the way that the process' are taken account, this kind of expression will produce to the progress from which is visible to which is invisible. The aplication made through the death concept, includes such a progressive steps too. As a result of research has been applied, in order pronouns the to create opposition, lines have been used vertically and horizontally, and ceased from colored medium and color, taken advantage of possibilities of the pencil. In respect to the numeric combination of 12+1, thirteen works were completed; such a number thirteen, as it is Jesus Christ with twelve apostles, meant to show that it corresponds to Yahuda who is the betrayer, to death and to ill-omened. Leonardo Da Vinci's `The Last Supper` was taken as a base, which was become beginnig point of my works. The following pictures has been planned for the today's people115 who want to see tragic face of the death. Each and every paintings has been designed as one.
Collections