A study on EFL teaching in İçel Anadolu Lisesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
90 ÖZET İçel Anadolu Lisesinde Bir Yabancı Dil olarak İngilizce Öğretimine ilişkin Bir Çalışma Son çeyrek yüzyılda yer alan ekonomik, toplumsal ve bilimsel gelişmeler günümüz yabancı dil öğretmenine çok değişik roller yüklenmiştir. Yabancı dil öğretiminde başarıya giden süreçte, sorumluluğu çok fazla olan yabancı dil öğretmenlerinin eğitimleri, mesleki gelişimleri ve mesleki gelişimlerine kendi bakışları dikkate alınmak zorundadır. Türkiye ' de çok büyük bir öğrenci kitlesine öğretim veren Anadolu Liseleri yabancı dil öğretmenlerine iliştin bir profil çıkarılmamıştır. Bu araştırma, örnek okul olarak aldığı İçel Anadolu Lisesi' nde görev yapan İngilizce öğretmenlerinin profilini çizmeyi amaçlamış ve öğretmenlerin kendi öğretimlerine, mesleki gelişmelerinin önemine ve okul yönetimlerine bakışlarını saptamaya çalışmıştır. Veri toplamak amacıyla, elli soru içeren bir anket geliştirilmiş ve deneklerin içtenliklerini bir kez daha sınamak için bir mülakat uygulanmıştır. Elde edilen veriler, istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.9 1 Buna göre, İçel Anadolu Lisesinde görev yapan İngilizce öğretmenlerinin kendi öğretme yetilerini yeterli buldukları ve ideal bir dil öğretmeninde bulunması gereken özelliklerden haberdar oldukları saptanmıştır. Bunun yanı sıra, söz konusu öğretmenlerin, öğretmenliğin bir yaşam boyu öğrenme gerektiren bir iş olduğu konusunda inançlı ve bunun gereği olarak geliştirilebilecek hizmet içi eğitim ve mesleki gelişme programları için istekli oldukları gözlenmiştir. Ayrıca, İçel Anadolu Lisesi İngilizce öğretmenleri, hizmet içi eğitim ve mesleki gelişme programlarının kendi okullarında oluşturulmasını önermekte ve daha ideal koşullar sağlayabilecek bir okul yönetimiyle görev yapmak istemektedirler. 88 SUMMARY This study has been designed to investigate the crucial role which is played by English language teachers and also to draw the profile of English language teachers who are working at îçel Anadolu Lisesi, Mersin. As stated in Introduction, the challenging role of today's language teacher necessiates a new approach to training the teachers and their professional development. It has been hypothesized that the English language teachers who are working at içel Anadolu Lisesi are not aware of their teaching performance and there is a need for a regular in-service teacher training and development programme. The third hypothesis is that the teachers' views on their present administration in içel Anadolu Lisesi are different from their views on ideal/efficient administration. Chapter I is devoted to the review of literature. The concepts of teacher training, teacher education and teacher development have been discussed from the several point of views. Also, the policy of foreign language teacher education and teacher development in Turkey has been tried to explain. Moreover the roie of management in teacher development has been emphasized.8 9 Chapter II presents the research instruments used in the study. A questionnaire and an interview were used in order to gather information. In Chapter III, the relevant data has been analysed and the interpretation of data has been done in Chapter IV. The data analysis has revealed that our first hypothesis is null, that is, the teachers at içel Anadolu Lisesi are aware of their teaching performance. We have proved our second and third hypotheses. Thus, it has been understood that the English language teachers at içel Anadolu Lisesi need a regular in-service teacher training and development programme in their own school and want to work with much more ideal and effective administration than their present one.
Collections