Beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelim araştırması (İçel ili Merkez ilçe örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
188 ÖZET Bu yüksek lisans tezinde, spor yapan lise öğrencilerinin, ileride bunu bir meslek olarak seçip seçmeme kararlarının, özellikle de beden eğitimi öğretmeni olma isteklerinin ne derecede olduğu araştırılmış, Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde okuyan öğrencilerin bu bölümü seçme nedenleri, üniversiteye girmeden önce ki sporu yapma amaçları, beden eğitimi öğretmeni olma isteği ve bu mesleğe ne zaman karar verdikleri konusu incelenmiş, ayrıca görev yapmak da olan beden eğitimi öğretmenlerinin de aynı şekilde, bu mesleği seçme nedenleri, mesleğe karar verme zamanları ve meslekle ilgili görüşleri alınmıştır. Tüm bunlarla birlikte, ileride beden eğitimi öğretmeni olmak isteyen lise öğrencilerinin, Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinin ve beden eğitimi öğretmenlerinin, demografik ve sosyal özellikleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu araştırmanın sonucunda da; ileride beden eğitimi öğretmeni olmak isteyen lise öğrencilerinin, Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinin ve beden eğitimi öğretmenlerinin, bu mesleğe genellikle lise yıllarında karar verdikleri ve sevdikleri için seçtikleri anlaşılmış. Beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelenlerin ve beden eğitimi öğretmenlerinin, çoğunlukla il doğumlu oldukları, orta halli ve ortanın altındaki geçim standardına sahip olan, ücretli (memur,işçi) olarak geçimini sağlayan, orta sınıf, çekirdek ailelerinin çocukları olduğu ortaya çıkmıştır. 189 ABSTRACT In this master, thesis, the rate of choosing sports as a job and especially teaching in sports education among high school students who are interested in sports is investigated. The sports education department present students reasons to choose this department, their reasons to do sports before the university, their interest in being a sports education teacher and the time of their decision together with present sports education teachers reasons to choose this job and their opinions abaut this job are also investigated. While doing this, the social and demographical characteristics of the high school students who want to be a sports education teacher, the present students of Sports Education Department and present sport education teacher are compared. At the end of this study, it is found that the high schssll students who want to be sports education teachers, students in sport education departments and present sports education teachers usually decide to chose this job in their high sch&ll years and that they chesse it beceuse they want to do it. It is also found that sports education usually are Horn to middle or lower-middle class nuclear families who live in dies.
Collections