Heykelde boşluk-doluluk ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
90 ÖZET Heykel sanatının kitlesel yapısı içinde, boşluk-doluluk ilişkisinin biçimlendirmede taşıdığı anlamı irdelemeyi amaçlayan tez çalışması, modern heykel sanatı örneklerinden yola çıkarak, form-mekan, iç boşluk-dış boşluk kavrayışlarına diyalektik ilişkileri bağlamında bakmayı denemiştir. Dört ana bölümden oluşan araştırmanın I. Bölümünde, boşluk-doluluk kavramlarının diyalektik ilişkisi üç ana başlık altında incelenmiştir. Heykel sanatı örnekleri mekan-boşluk-form ilişkilerinin incelemelerini kapsayan II. Bölüm, tez çalışmasın ana bölümünü oluşturmuştur. Bu bölüm üç başlıkta incelenmiş, boşluğu ana biçimlendirme öğesi olarak kullanmayı önceleyen sanatçıların ürünleri inceleme kapsamına alınmıştır. III. bölümde, boşluğun algılanma ve anlamlandırılmasına yönelik bilimsel araştırmalara değinilmiştir. Araştırmacının uygulamaları ve uygulamalara yönelik çözümlemeler tez çalışmasının son bölümünü oluşturmuştur. Bu bölümde yer alan uygulamalar tez konusuyla bağlantılı olarak gerçekleştirilmiş olmakla birlikte, özgün biçim dilinden kopuk olmamasına özen göstermek amacıyla boşluk- doluluk ilişkisinin abartılarak öne çıkarılmasından kaçınılmıştır. Araştırmada heykel sanatının tarihsel dizge içerisinde ekol ya da eğilim açısından incelenmesi amaçlanmadığı için, ele alman örnekler yalnızca boşluk- doluluk kavrayışı temelinde irdelenmiştir. 91 ABSTRACT Within the main body of the Art of Sculpture, this thesis, which intends to explore the significance of emptiness-fullness relationship in giving form to objects, has tried to look at the inner-space/outer space concepts within the context of their dialectic relationship, departing from the examples of contemporary sculpture. In this first section of the research, which comprises of four main sections, the dialectic relationship of emptiness-fullness concepts has ben studied under three headins. Including studies of space-emptiness-form relationship on examples of sculpture, the second section constitutes the main body of the research study. This section has ben studied under three heading and the works of artists who give priority to using emptiness as the main element of giving form the object have been contained in the study. The third section deals with the scientific researches on the perception of and giving meaning to emptiness. The applications of the researcher and analyses with respect to these applications have formed the last part of the research study. Though the applications in this section have been conducted in connection with the researc subject, the exaggeration and overemphasis of emptiness-fullness relationship have been avoided so as to maintain the original formal style. As this study hasn't intended to study the art of sculpture from the aspects of art-schools or trends within a historical system, the examples handled have been analysed on the basis of only emptiness-fullness.
Collections