The effect of the process approach to teaching writing on Turkish students writing skills and overall language proficiency in EFL
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce Yazma öğretimine Süreç Yaklaşımının Türk Öğrencilerin Genel Dil Yeterlikleri ve Yazma Becerilerine Etkileri. Tez beş bölümden oluşmuştur. 1. Bölümde araştırmanın amacı, sınırlılıkları, denenceleri ve önemi anlatılmıştır. İlgili literatürün bulunduğu 2. Bölümde, önce yazma öğretimine diğer yaklaşımlar ele alınmış ve bu bağlamda deneysel değişkenimiz olan Süreç Yaklaşımı daha ayrıntılı değerlendirilmiştir. Ayrıca denencelerimizle ilgili yazma-okuma, yazma-dilbilgisi, yazma-sözvarlığı ve yazma- öğrenme arasındaki ilişkiler ele alınmıştır. 3. Bölümde araştıma deseni, deneklerin özellikleri, öğretim ve test malzemeleri, deney süreci ve veri analizi işleminden söz edilmiştir. 4. Bölümde bulgular yorumlanmış, 5. Bölümde ise araştırmanın sonuçları anılmıştır, Tezin amacı İngilizce yazma derslerinde Süreç Yaklaşımının uygulanmasının Türk öğrencilerin İngilizce dilbilgisi, sözcük bilgisi ve okuduğunu anlama gibi genel dil yeterliklerine ve yazma becerilerine etkilerini görmekti. Mersin Anadolu Dış Ticaret Meslek Lisesi hazırlık öğrencilerinden random yol ile on ikişer denekli iki denk grup oluşturuldu. 12 haftalık deney süresince deney grubunun yazma derslerinde Süreç Yaklaşımı, kontrol grubunda ise geleneksel yaklaşımlar kullanılmıştır. Veri toplamak için üç test yapılmıştır. Deneysel değişkenin yazma becerisine etkisinin saptanmasında yazma ön ve son testi, genel dil yeterliklerine etkilerini ölçmek için çoktan seçmeli test verilmiştir. Yazma testleri sonuçlarının çözümlenmesinde Statview Stastical Package, t-test paired ve unpaired kullanılmıştır.120 Çoktan seçmeli genel dilbilgisi testi için sadece t-test paired analizi yapılmıştır. Bu test sonucuna göre dilbilgisi açısından deney grubu kontrol grubuna denk çıkmış, fakat yazma testleri incelendiğinde deney grubunun anlamlı ölçüde yetkin çıktığı görülmüştür. Sözcük bilgisi açısından deney grubu hem çoktan seçmeli hem de yazma testlerinde kullandıkları dil bakımından kontrol grubundan anlamlı ölçüde daha yetkin çıkmıştır. Okuduğunu anlama açısından gruplararası anlamlı bir fark bulunamamıştır. Yazma becerisi açısından deney grubu kontrol grubundan anlamlı ölçüde daha bağıntılı metinler üretmiştir. The Effects of the Process Approach To Writing Instruction on Turkish Students' Writing Skills and Overall Language Proficiency The thesis has five chapters. In Chapter I, purpose, hypotheses, limitations and importance of the research were covered. In Chapter n, review of literature, approaches to writing, especially Process Approach were considered. We also mentioned the connection between writing and other skills. In Chapter HI, research design, subjects, materials, procedure and data analysis were introduced. We interpreted the findings in Chapter IV and summarized conclusions in V. The thesis aimed at investigating the effects of Process Approach on writing skills and overall language proficiency. Two 12-subject groups were randomly selected from two prep-classes of Mersin Anadolu Dış Ticaret Lisesi In 12-week experiment, the experimental group were treated with Process Approach to writing. The control group were left with traditional approaches. To collect data three tests were conducted. To determine the effects of treatment on the subjects' writing skills we conducted pre- and post-tests; to see its effects on their overall language proficiencies, a multiple-choice posttest was used. In analyses Statview Statistical Package was used. For writing tests t-test paired and unpaired, for multiple-choice test only t-test paired analyses were used. Multiple-choice test showed the groups were equal in grammar, but examination of pre-and post-test compositions indicated a significant difference in favour of the experimental group. The treatment proved to have a significant effect on vocabulary levek Groups were postexperimentally equal in reading comprehension.118 With respect to the effects of the treatment on writing skills the experimental group were found to have written significantly more cohesive texts and had a significant linguistic improvement
Collections