Müziğin estetik niteliği açısından Türkiye`de popüler müzik [Film (VHS video kaset)]
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
84 ÖZET `Müziğin Estetik Niteliği Açısından Türkiye'de Popüler Müzik` adlı tez çalışması popüler kültür olgusunu müzik boyutunda incelemektedir. Dört ana bölümden oluşan çalışma, kuramsal saptamalar ve ekte video kaset olarak sunulan 10 popüler şarkının analizini kapsamaktadır. Çalışmanın birinci bölümü, popüler kültür oluşumuna dünya ölçeğinde genel bir bakışla yaklaşmış, kültürbilimcilerin savlan doğrultusunda önemli temel noktalan vurgulamıştır. Bu verilerin ışığında Türkiye'deki gelişmeler incelenmiş, müzik ile popüler kültür arasındaki ilişki bulgulanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde müzik sanatının estetik, kültürel ve tüketim boyutlanyla özellikleri verilmiş; Sanat Tarihsel süreç ayrıntılarına girilmeden müziğin sanat olarak var olma koşullanna değinilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde popüler müziğin en etkili yaygınlaşma aracı olan televizyon ve video yoluyla iletişim koşullan incelenmiştir. Müziğin görüntülenmesi, video müzik olarak yeniden üretimi ve görselleştirilmiş müziğin ses ve görüntü ilişkileri saptanmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde Türkiye'de üretilen görselleştirilmiş 10 popüler şarkı, müziksel, görsel ve öyküsel olarak irdelenmiş, nota analizleri yapılarak; popüler şarkılann estetik alt yapısı açığa çıkanlmaya çalışılmıştır. Tez çalışması bir çözüm sunmamıştır. Saptamalar, müzik sanatıyla ilgilenen araştırmalara ışık tutacak bir durum gözlemi olarak ele alınmıştır. 85 ABSTRACT This study named `Popular Music in Turkey from the Angle of Music Aesthetics Quality`. Examines the place of popular culture in the dimension of music. This study, consisting of four parts, covers theoretical concepts and the analysis of 10 popular songs presented in the appendix as video-cassettes. In the first part; this study has approached popular culture with a general look on a world scale, emphasized the important points in the direction of hypotheses from culturalists points-of-view. In the light of this data, the developments in Turkey have been examined and the relationship between music and popular culture has been ascertained. In the second part; the pecularities of the art of music with the dimensions of aesthetics, culture and consumption have been given; the conditions of music as being an art form have been discussed withaut considering the details of process of the history of art. In the third part; commercials as a means of communication with the help of tv and video, that are the most effective ways of spreading popular music have been examined. The production of music as an image, the reproduction of music as video-music the relation ship between sound and scene in the visualized music have been determined.86 In the fourth part; ten visualized popular songs, which were produced in Turkey have been studied as musical, visual and storytelling; the underlying aesthetics of these popular songs has been revealed throught the analysis of notes. This study has not proposed a solution. The outcomes have been examined as an experience that can enlighten the researchers interest in the art of music.
Collections