The Use of conceits in John Donne`s love poetry
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
99 ÖZET JOHN DONNE'IN AŞK ŞİİRİNDE `CONCEIT` LERİN KULLANIMI Elizabeth dönemi şiirine tepki olarak ortaya çıkan metafizik şiir akımı aynı dönemde meydana gelen pozitif bilimlerdeki buluşlar ve keşiflerden kaynaklanan bilgi ile beslenerek gelişmiştir. Sonuç olarak metafizik şairler, özellikle John Donne, `conceif'ler kullanarak duygu ve düşüncelerini daha gerçekçi bir şekilde ifade etmek gereğini duymuştur. Bu çalışmada John Donne'ın onyedi aşk şiiri seçilerek incelendi. Her bir şiirdeki önemli `conceif'ler saptanarak bunları kullanma yöntemleri ve şiirin temasını geliştirmedeki rolleri açıklandı. Bu inceleme araştırmacının Donne'nm kullandığı `conceif'leri iki ana gruba ayırmasına olanak tanıdı. Birinci gruba farklı şiirlerde kullanılan ortak `conceif'ler ve bunların ifade ettiği kavramlar alındı. İkincisin de ise John Donne'nın işlediği ortak kavramların farklı şiirlerde değişik `conceif'ler ile nasıl ifade edildiği gösterildi. Böylelikle şairin kullandığı `conceit' 'lerin her zaman aynı kavramlar için kullanılmadığı sonucuna varıldı. Varılan sonuçlardan bir diğeri de Donne'nın düşünce ve duygularını `'conceif'ler aracılığıyla paradoks yaratarak ifade etmesidir. Şiirlerindeki bu özellik üç başlık altında saptanmıştır: Birincisi, aşk ve fiziksel güzellik ifade eden `conceif'lerdeki paradokslar; ikincisi ayrılık ifade eden `conceif'lerde kullanılan paradokslar; üçüncüsü ise sevgililerin bütünlüğünü ifade eden `conceif'lerde kullanılan paradokslardır.100 `Conceit`lerin işlevleri incelendiğinde bunların dört farklı işlevi yerine getirdiği saptanmıştır. Bunlardan birincisi düşünceyi daha etkili ve inandırıcı bir hale getirerek geliştirmesi ve böylece okuyucuya aktarmasıdır. İkinci işlevi ise geleneksel aşk kavramını yıkmasıdır. Üçüncüsü bireyselliği ifade ederek şiirde iletişim görevini yerine getirmesidir. Dördüncü işlev de `conceif'lerin şairin deneyimini okuyucuya oldukça etkili bir şekilde aktarmasıdır. Donne'nın şiirlerinin `conceif'ler değerlendirilmeden kavranamayacağı sonucuna varılmıştır. Bu tezin, okuyucusuna Donne'm kullandığı `conceif'leri değerlendirmek konusunda yardımcı olacağı düşünülmektedir. 101 ABSTRACT Having Emerged as a reaction to Elizabethan poetry, metaphysical poetry further flourished by the information boom resulting from the developments in various fields. Consequently, the metaphysical poets, especially John Donne, felt the necessity of expressing their thoughts and feelings more realistically by using conceits. In this study seventeen love poems of John Donne are examined. The dominant conceits in each are identified, the poet's manner of using them is clarified and the relationship of the conceits to the themes of the poems are pointed out. Such an analysis allowed the researcher to group Donne's conceits under two main headings, the first being the various correspondents of the same conceits in different poems, and the second being the same correspondents expressed by various conceits in different poems, revealing that the same conceits do not necessarily have the same correspondents in his poetry. It is also concluded that Donne employs his conceits in a way that they express his ideas and feelings paradoxically. Expressions of these are seen either in his conceits love and external beauty, of absence of the lovers, or of unity of the lovers. His conceits are found to have four significant functions. Firstly, they develop the thought. Secondly, they symbolize Donne's reaction against the traditional love concept. Thirdly, they serve a communicative function by expressing individuality. Lastly, they convey the experience of the poet to the reader effectively. TOKÜMANTASYON MERKEZİ102 Ultimately, it has been concluded that Donne's poetry cannot be assessed without evaluating his conceits. And this study will enable the reader to gain an insight in to his conceits.
Collections