Cumhuriyet Dönemi Türkiye kültürel kimliğinde çoksesli müzik sorunsalı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
91 ÖZET Cumhuriyet dönemi Türkiye kültürel kimliğinde Devrimler yoluyla gerçekleştirilmeye çalışılan çağdaşlaştırma çabalarına birçok alandaki değişim ve yenileştirme projeleri katılmıştır. Sanat alanında da özellikle müzikte çoksesli müzik eğitiminin ve üretilmesinin sağlanmasına yönelik çabalar Türkiye kültür yaşantısında önemli yer tutar. `Cumhuriyet döneminde Türkiye kültürel kimliğinde çoksesli müzik sorunsalı` adlı tez çalışmasında birinci bölümde `Kültürel Kimlik ve Çoksesli Müzik`, Türkiye ve Avrupa karşılaştırmaları içerisinde ve Türkiye Kültür politikaları kapsamında ele alınmıştır. Tez çalışmasının ikinci bölümünde çoksesli müziğin çeşitli dönemlerde ülkemizdeki görünümü ve yer alış biçimi tartışılmıştır. Üçüncü bölümde çoksesli müzik eğitimi ve çoksesli müzik üretiminde rol alan kurumlar Batı ile karşılaştırılarak tartışılmıştır. Türkiye'de çoksesli müziğin sorunları Cumhuriyet' in ilk yıllarından günümüze değin çözümlenemeyen çok sayıda problemi içinde barındırmaktadır. Dördüncü bölümde çoksesli müzik sorunsalına yaklaşımlar yoluyla önerilen çözümler tartışılmıştır. Tez, çözüm üretilmesi bağlamında yapılabilecek yeni araştırmalara kaynaklık etmesi açısından büyük ölçüde durum saptamasına yönelik bir çalışmadır. 92 ABSTRACT In the national and cultural identity of the Turkish Republican Era; there were contemporary movements which achieved through revolutions accompanid the projects including modernization and transformation in many fields. Besides, in Turkish cultural life, there were many invaluable efforts aimed at producing and training of polyphonic music in the field of art, especially in music. In the first chapter of this study, named `The Question of Polyphonic Music in the Cultural Identity of Turkey's Republican Era`; cultural identity and polyphonic music are examined within the scope of Turkey's cultural politics and the question is analzed comparing Turkey and Europe. In the second chapter of the study, the place and view of polyphonic music in different periods were discussed. In the third chapter, polyphonic education and institutions which have roles in reproduction of polyphonic music in Turkey and Europe were discussed comparatively. The present situation of polyphonic music in Turkey is comprised of many unsolved problems starting from the first days of the Turkish Republica until today. In the fourth chapter of this study, suggested solutions found by approaching `the question of polyphonic music` were discussed.93 This study, on a large scale, is a case study which can be a resource to similar studies in terms of finding solutions and shows the present situation of the subject.
Collections