Operalarda müzik yönetmenliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
80 ÖZET `Operalarda Müzik Yönetmenliği` adlı tez çalışması, orkestra yönetmenliği alanında ülkemizde yaşanan eğitim, altyapı ve kurumsal örgütlenmeye ilişkin sorunların çözümlenmesinde katkıda bulunmak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Tez çalışmasının birinci bölümünde, müziğin evrimi içinde orkestraların gelişimini ve müzik tarihindeki ünlü orkestralar tanıtılmıştır. Aynı bölümde, orkestra yönetmenliğinin Avrupa müzik tarihindeki gelişim çizgisi, günümüze değin irdelenmiştir. Orkestra yönetiminde teknik ve yönteme ilşkin sorunlarla, orkestra yönetimine ilişkin genel bilgiler, ünlü orkestra yöneticilerine dayalı olarak verilmiştir. Tez çalışmasının ikinci bölümü müziğin evrimi içinde operalar ve opera orkestralarının yönetimi konusunda bir tarihsel gelişim çizgisi vererek; operaların solist, koro ve orkestra olguları tek tek incelenmiştir. Araştımanın dördüncü bölümünde, müzik eğitimi bağlamanda opera yöneticiliği eğitiminin özellikleri,Almanya örneği ile ele alınarak tartışılmıştır. Araştırmanın sonuç bölümü; araştırmacının opera orkestrası yöneticiliği deneyimlerinden yola çıkılarak, ulaşılan vargıları kapsamaktadır. Bu çalışma; opera yöneticiliği alanında yeni bir önerme sunmak yerine, operalarda müzik yönetmenliği konusunda yapılabilecek araştırmalara ışık tutması beklenen bir durum saptaması yapmıştır. 81 ABSTRACT This study, named `Music Regulations in Operas` is proved to be true in order to contribute to the analysis of the problems related to institutional organization, infrastructure and education that have been experienced in Orchestra Regulations in our country. In the first chapter of this study; the development of Orchestras throughout the history of music were introduced. In Addition, in this chapter, the development of Orchestra Regulations from the beginning of music history until today in Europe was discussed. In orchestra conducting; technical, methodological questions and general information pertaining to orchestra management supported by famous orchestra conductors were given. In the second chapter; the operas in music history, a historical development of opera orchestra conducting were given. The facts of soloist, chorus and orchestra were examined in details. In the third chapter, the features of orchestra conducting education in connection with music education, specifically in the example of Europe, was handled. The final chapter of the study comprises the results of the analysis of the researcher whose orchstra conducting experiences were taken into consideration. Instead of declaring a new proposition in the field of orchestra conducting; this is a case study which can be a source for future studies in the field of ` Music Regulations` in operas.
Collections