1960 sonrası çağdaş resim sanatında parçalanma-dönüşüm temaları ve resimsel çözümlemeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
94 ÖZET `1960 Sonrası Çağdaş Resim Sanatında Parçalanma-Dönüşüm Temaları ve Resimsel Çözümlemeler` adlı tez çalışması ile ilgili araştırmalara başlarken temel varsayım ; çağımızda hem bireysel hem de toplumsal düzeyde yaşanan ve kendini parçalanmalar, dönüşümler şeklinde gösteren yaygın bunalımın temelinde yatan yabancılaşma kavramının, 1960 sonrası çağdaş resim sanatında gerçekleşen köklü değişimlerin temelinde yatan asıl tema olduğu idi. Araştırmanın başında belirlenen bu varsayım, araştırma süresince gelişti ve değişime uğradı. 1960 sonrası resim sanatında görülen sanatsal eğilimler içerisinde yer alan sanatçılar, insanın ve dünyanın parçalanması ve buna bağlı olarak dönüşüm temasını nasıl ele almışlar ; yabancılaşma ve parçalanmanın olumsuz içeriğini nasıl dönüştürerek aşmışlar ya da aşabilmişler miydi ? Araştırmalar gösterdi ki, 1960 sonrası sanatta görülen eğilimlerin hepsinin temelinde direkt olarak böyle bir amaç yoktu. Sanatçılar,kuşkusuz bu çağda yaşayan bir birey olmanın getirilerini yaşıyorlardı. Bununla birlikte sanatçılar, sanatın bu gelişmelerin paralelinde girdiği geleneğin parçalanması sürecinin sonunda geldiği noktada, sanat adına ne yapabilecekleri ve nasıl daha modern olabilecekleri sorunu ile meşguldüler. Hepsinin de bireysel yabancılaşma ve parçalanmalarını anlattıkları ya da toplumsal yabancılaşmaya karşı tepkilerini dile getirmek amacıyla yola çıktıklarını söylemek mümkün değildi.95 1960 sonrası çağdaş resim sanatçıları modern, post modern, avangarde, yeni olmak gibi sanatsal sorunlarla meşgulken, söz konusu temaları kullananlar çalışmamız içerisinde incelenmiştir. İçinde yaşadığımız çağın gerçeği olan çağdaş bunalım ile ilgili kişisel tecrübeler ve gözlemler resimsel çalışmaların çıkış noktasıdır. İnsanın bütünlüğünün ve gerçeklik algılamasının parçalanarak, insanın edilgen bir varlığa dönüşmesinin yansımaları olarak biçimlenen resimsel uygulamalarda resim dili ise parçalanma olgusunun dile getirildiği postmodernizmin estetik ölçütleri içerisinde oluşturulmuştur. 96 SUMMARY At the beginning of this thesis, named as `Fragmentation-Transformation Themes in Contemporary Art of Painting after 1960 and Analysis of Painting`, the studies related with the basic hypothesis behind the fundamental changes in modern art of painting after the year 1960 experienced, in both individual level and social level shown by itself as fragmentation- transformations and widespread depression called alienation. The hypothesis mentioned before, has changed and developed in the period of research and study. The changed objects can be summarized as, the point of views of the artists who have special artistic tendency observed in the art of painting after 1960 about the fragmentation of the human being and the world as a whole, the theme of transformation and how to be coped with the negative contents of the alienation related with these concepts if they can achieve their goals. The researches showed that there was no direct aim mentioned as concepts in the tendencies of arts (as a whole) after 1960. Of course the artists live the situations of this century. By the way, with the question of being to be modern than ever, at the end point of ending period of traditions in the art, the artists were busy.lt was wrong to say that all of them have aims which related with the reaction against to the social and individual alienation and fragmentation.97 The discussion about to be modern or to be avangarde was held by the modern painters after 1960. The exceptions, that means the artists who evaluated the concepts well, were examined in this study. Personal experiences and observations concerning the modern crisis, which is a reality of the century we live in, is the starting point of the pictorial studies. In the studies that are found as the reflections of the conversion of the mankind into a passive being as his integrity and reality perception are broken into pieces the language of the picture has been constructed within the aesthetical criteria of postmodernism in which concept of the fragmentation expressed before.
Collections