Modern sanatta değişen gerçeklik olgusunun Millet`nin Monet`nin Van Gogh`un, Sancı Yığınları ile Kiefer`in Nuremberg adlı yapıtları çerçevesinde incelemeler ve uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET `Modern Sanatta Değişen Gerçeklik Olgusunun Millet, Monet, Van Gogh'un `Saman Yığmları`Kiefer'in `Nuremberg` Adlı Yapıtları Çerçevesinde İncelenmesi ve Uygulamalar` adlı tez çalışmasında sanatçının `kendini keşfetme` isteğinin çağın gerçekliği ile olan ilişkisinden yola çıkılmıştır. Değişen gerçeklikler karşısında bir `duruş` sağlama kaygısıyla seçilen dört sanatçı ve yapıtları incelenerek bu sanatçıların toplumsal-bireysel süreçlerde kendi görme yansıtma eylemlerini nasıl oluşturdukları incelenmiştir. Yaşam süreçleri içindeki toplumsal-bireysel-sanatsal gelişmelerin sanatçılar üzerindeki bakışı farklılaştırmada etkin oldukları gözlenmiştir. Yanı sıra, varılan sonuç bu etkin sürecin öznel yapıda etkisinin azaldığıdır. Asıl unsurun bireyde öznel algılama öznel dışlaştırma süreci olduğu görülmüştür. İnceleme sürecinde devam eden uygulamalarda betimsel biçimlendirme teknikleri, biçim bozma ve soyutlama tekniklerinde yararlanılmıştır. İlerleyen süreçte malzeme dilinin devreye girdiği çalışmalar yapılmıştır. Dekopaj-Asamblaj gibi teknik uygulamalarının yanı sıra sürece dayalı uygulamalar da yapılmıştır. İmge-gerçeklik ilişkisi içinde bireyin teknik ve malzemeye duygusal yakınlığının durağan olamayacağı sonucu ortaya çıkmıştır. Kişinin benliğinde aradığı öznel gerçeklik, kendini ifade edebilme çabası,farklı malzemelerle ve yeni olanaklarla (gerçeklik ve biçim) devam etmektedir. Anahtar Kelimeler: Modern Sanat, Değişen Gerçeklik Olgusu Ill ABSTRACT The quest for `self-discovery` was where I set off in this thesis project named `Analysis of Changing Reality in Modern Art in the Framework of Millet, Monet, Van Gogh's `Stacks of Wheat`, Kiefer's Nuremberg works. These four artists, who were chosen in order to reflect the `stance` against changing realities; and their works were analysed and how they formed their action of self- discovery and self-reflection in their social and individual processes were investigated. It was observed that social-individual-artistic developments have been influential on diversity of vision among artists. Also the conclusion is that this influential process is less active in subjective form. It was seen that the main factor was subjective conception - subjective exclusion within an individual. In application of analysis, descriptive forming techniques, deforming and abstracting tachniques were employed. In the following process, there were studies with material language. In addition to technical applications suchas decopage and assemblage, there were also applications under the influence of Process art. It was decided that, within imagery-reality relationship, which technique and material the artist will emotionally more relate to cannot be constant. The subjective reality sought by the individual within his identity is in progress, along with self-expression efforts and concerns on improvement. Key words: Modern Art, The fact of Changing Reality
Collections