Analysis of bacward inference process within the frame of discourse analysis
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Bu çalışmanın amacı ilköğretim beşinci sımf öğrencilerinin geriye dönük çıkarım yapma seviyelerinin söylem çözümlemesi bağlamında saptanmasıdır.Geriye dönük çıkarım yapma yetisi dil edinimi sürecinde oluşmaktadır.Fakat, bu yeti ilköğretim döneminde geliştirilebilir. Bundan dolayı, öğrencilerin geriye dönük çıkarım yapma seviyelerini saptamak anlamlıdır çünkü ilköğretim süreci anadil eğitiminde önemli bir süreçtir. Singer ve diğerlerinin (1992) çalışması esas alınarak, araştırma sorulan yanıtlanmaya çalışılmıştır. Yanıt aranan sorular: (1) İlköğretim beşinci sımf öğrencilerine yapmaları gereken çıkarımlar çoktan seçmeli olarak verildiğinde geriye dönük çıkarım yapma becerileri ne düzey dedir?,(2) İlköğretim beşinci sınıf öğrencileri geriye dönük çıkarımları kendileri yazdığında çıkarım yapma becerileri ne düzeydedir ? (3) İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin geriye dönük çıkarım yapma seviyeleri yapmaları gereken çıkarımlar kendilerine çoktan seçmeli olarak verildiğinde veya bu çıkarımları kendileri yazdıklarında farklılık gösterir mi? Çalışmanın giriş bölümünde araştırma tanıtılmış, çalışmanın amacı ve önemi açıklanmıştır. Ayrıca, araştırma sorulan ve araştırmanın sınırlan açıklanmıştır. Araştırmanın I. bölümünde çalışmanın temelindeki kuramsal altyapı tanıtılmış,bu alandaki çalışmalara değinilmiştir. II. bölümde araştırma yöntemi anlatılmıştır. Araştırmada kullanılan araçların istatistiksel analizler ve örnek çalışma yardımıyla nasıl oluşturulduğu açıklanmıştır.'IV III. bölüm araştırmacı tarafından hazırlanan ölçme araçlarının sonuçlarına odaklanmıştır.Ayrıca, istatistiksel analizlerede bu bölümde yer verilmiştir. Sonuç bölümünde araştırma sonuçlarıyla ilgili çıkarımlar söylem çözümlemesi bağlamında tartışılmıştır. SUMMARY This study aims to determine the level of drawing backward inferences of the fifth grade elementary school students with respect to discourse analysis. The faculty of drawing backward inferences is acquired in the language acquisition period. However, this faculty can be developed during the elementary school period. Therefore, it is noteworthy to describe the level of the students in terms of backward inference faculty since the elementary school period is an important period in the education of mother tongue. The following questions are tried to be answered following the study of Singer et al.(1992). 1. What is the level of drawing bridging (backward) inferences of the elementary school fifth grade students? 1.1 The questions to be answered are: What is the level of drawing bridging inferences of the elementary school fifth grade students when the expected inference is given as multiple choice items?, 1.2 What is the level of drawing bridging inferences of the elementary school fifth grade students when they are expected to write the expected inference themselves? 1.3 Is there a significant difference between the analysis of the first inference test and the second inference test? In the introduction part, background of the study, purpose and significance öf the study, research questions, and the limitations of the study are presented.V! In Chapter I, the theoretical background of the problem is introduced by referring to the related literature. Chapter II provides the research method. The process of constructing the research material with the help of the statistical analysis and the model research is explained. Chapter III focuses on the outcomes of the research material (multiple choice test and short text test) prepared by the researcher. The statistical analysis of the results are also presented in this chapter. The conclusion is concerned with an overall discussion of the findings with respect to discourse analysis.
Collections