Yeni dışavurumcu resimde dramatik etkiler ve uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni Dışavurumcu Resimde Dramatik Etkiler ve Uygulamalar adlı bu çalışmatoplam üç bölümde incelenmiştir. Dışavurumcu sanat, gelişimini 1905 Die Brücke (Köprü)grubu ile başlatmış, 1912 Der Blaue Reiter (Mavi Süvari) , 1940'lı yıllarda SoyutDışavurumculuk ve 1980'li yıllarda Yeni Dışavurumculuk olarak sürdürmüştür.1960'larda Amerika'da başlayan öğrenci hareketleri, Almanya'nın bölünmesi ve BerlinDuvarı olgusu, Postmodernizm, Yeni Dışavurumcu sanatçıların kişilik oluşumlarını vesanatlarını etkilemiştir.Yeniden figüratif öğelerle, geleneksel malzemelerle ve özgür ifadeyle resmedönüş olarak Yeni Dışavurumcu resim Kavramsal ve Minimal sanatın boşluğunudoldurmak amacıyla ortaya çıkmıştır. Çünkü, bu iki akımın modern bir sanat olarak ortayaçıktığı sonradan konvansiyonel (geleneksel) hale geldiği düşünülmektedir. Ancak YeniDışavurumcu resim bu iki akımdan, Modernizm ve Postmodernizm'den etkiler almaklaberaber, onlara karşı tepkiler de taşımaktadır. Yeni Dışavurumcu resim, pek çok ülkedeaynı anda yeniden dışavurumcu bir tutum olarak sanat sahnesinde belirmiştir. Tarihle,geçmiş akımlarla ve güncel yaşamla, politik içerikle, bireysel sorunlarla, mitoloji, din veBatı dışı sanatlarla ilgilenmekte, onlarla hesaplaşmaktadır, onlardan aldığı kimi etkilerikullanmaktadır, bu yüzden çoklu kaynaklara sahiptir ve alanı son derece geniştir.Bu çalışmada Yeni Dışavurumcu resimdeki dramatik etkilerle bağlantılı olarakruhsal, düşünsel ve toplumsal etmenlerin birbirini nasıl etkiledikleri ve Yeni Dışavurumcuresimdeki etkileri üzerinde durulmuştur. Ayrıca, uygulama çalışmaları biçimsel vedüşünsel açıdan, örnek resimlerle incelenmeye çalışılmıştır.Bu araştırmada incelenerek kullanılan anahtar kelimeler; Dışavurumculuk,Soyut Dışavurumculuk, Postmodern, Çoğulculuk, Yapı Sökücülük, Kendine Mal Etme,Yeni mge Resmi, Yeni Dışavurumcu Resim, Dramatik Etkiler'dir. Bazı sanatçılar ise; A.Kiefer, G. Baselitz, J. Immendorff, F. Clemente, E. Cucchi, S. Chia, J. Schnabel, M.Güleryüz, B. Baykam' dır. This study are investigated totally in three parts that is Dramatic Effectsin New Expressionist Painting And Practices. Expressionisms started its development asDie Brücke in 1905, Der Blaue Reiter in 1912, continued as Abstract Expressionisms in1940s and New Expressionism in 1980s. Student Movements in America at 1960s, divisionof Germany and the issue of Berlin Wall, Postmodernizm affected Works and personalitiesof New Expressionist artists.New Expressionism considered as a return to canvas, figurative elements,traditional materials and free explanation, is appeared to fill emptiness of conceptual andminimal Arts. Because, it is thought that these tendencies arose as a modern art, but laterbecame a conventional. Still, New Expressionist painting both influenced and included asort of reaction, came to light in art scene at the same time again and lots of country as aexpressionist attitude, interested in history, past tendencies and current events, politicalcontents, personal problems, mythology, religion and primitivism used and interrogatedsome effects; therefore has multiplied sources and its areca is rather comprehensive.This study has focused on how psychological, ideological and sociologicalfactors interact with each other; their reflections on art and their relation to concept ofdramatic effects in New Expressionist Painting. In addition to, that practices of formal andintellectual contents are investigated with example paintings.Key words are; Expressionism, Abstract Expressionism, Postmodernizm,Pluralism, Appropriation, Deconstruction, New Image Painting, New ExpressionistPainting, Dramatic Effects. And Some artists are; A. Kiefer, G. Baselitz, J. Immendorff, F.Clemente, E.Cucchi, S. Chia, J. Schnabel, M. Guleryuz, B. Baykam.
Collections