Ergenlerde ana-baba tutumu, sınav kaygısı, ders çalışma becerilerinin lise giriş sınavını yordama düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ergenlerde Ana-Baba Tutumu, Sınav Kaygısı, Ders Çalışma Becerilerinin Lise GirişSınavını Yordama DüzeyleriSerpil AZAZİ ASLANYüksek Lisans Tezi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik BölümüDanışman: Yrd. Doç. Dr. Mehmet GÜNDOĞDUEylül, 2005, 112 SayfaBu araştırma, anne-baba tutumu, ders çalışma becerileri, sınav kaygısı, anne-babaöğrenim düzeyi, sosyoekonomik düzey, anaokuluna gitme veya gitmeme, değişkenlerininilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin LGS puanlarını yordayıp yordamadığını incelemekamacıyla yapılmıştır.Araştırma grubu Mersin İli merkezindeki İlköğretim okullarından seçilen 207sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma grubundan 114 kişi kız 93 kişierkektir.Örneklemi 2003-2004 öğretim yılında Mersin İli merkezinde yer alan Gazi Paşaİlköğretim Okulunda öğrenim görmekte olan 207 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada Bilal (1984) tarafından geliştirilmiş Anne Baba Tutum Ölçeği, Öner(1986) tarafından geliştirilmiş Sınav Tutum Envanteri, Paykoç (1995) tarafındangeliştirilmiş Ders Çalışma Becerileri Ölçeği ve Bireyi Tanıma Çizelgesi kullanılmıştır.Bağımsız değişkenlerin LGS (OKS) puanlarını yordayıp yordamadığını belirlemekamacıyla verilere Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi uygulanmıştır.Anne-baba tutumunun LGS (OKS ) puanlarını yordadığı görülmüştür.Anne tutumu LGS (OKS) puanlarını negatif yönde yordarken, baba tutumununLGS (OKS) puanlarını pozitif yönde yordadığı gözlenmiştir.Ders çalışma becerileri, sınav kaygısı, anne-baba öğrenim düzeyi, sosyoekonomikdüzey, anaokuluna gitme veya gitmeme, değişkenlerinin LGS (OKS) puanlarınıyordamadığı gözlenmiştir.Araştırma bulguları tartışılarak, bulgular çerçevesinde öneriler sunulmuştur.Anahtar kelimeler; Anne-Baba Tutumu, Sınav Kaygısı, Ders Çalışma Becerileri,Lise Giriş Sınavı Mother's and Father?s Attitude on Teenagers, Test Anxiety, Study Skills of HighSchool Entrance Examination.Serpil AZAZİ ASLANMather?s Thesis Psychological Counseling and GuidanceSupervisor: Mehmet GÜNDOĞDUSeptember, 2005, 112 PagesThis research, investigated that mother's attitude, father's attitude, the study skills,test anxiety, father's educational level, mother's, educational level, socio-economical statuspredict or not predict the High School Entrance Examination Scores of Primary School8.Grade students.The sample of the study consisted of 207 students from primary school in Mersin.In the research, mother- Father Attitude Scale developed by Bilal (1984), TestAnxiety Investory developed by Öner (1986), The Study Skills Scale developed by Paykoç(1995) were gathered by an information sheet preparad by the researcher.Multple linear regression analysis was applied to the data to investigate whetherindepandent variable predict the High School Entrance Examination scores of the students.The results of the study showed that the parental attitude predicts the High SchoolEntrance Examination Scores.Key Words: Mother's Attitude- Father's Attitude, Test Anxiety, Study Skills, HighSchool Entrance Examination.
Collections