İnsan-mekan-kent ilişkisi üzerine resimsel yorumlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kentler, ilk kuruldukları günden itibaren, ekonomik, kültürel ve toplumsalalanda değişimlerin yaşandığı mekanlardır. Bu anlamda toplumsal bir olgu olarak sanatalanında da değişimlere yol açmaları da kaçınılmaz olmuştur. Romantizmden günümüzekadar sanatın özündeki teknik ve düşünsel süreçler, kentlerde yaşanan dinamizme uygunolarak değişmiştir. Bu çalışmada da günümüzdeki insan-mekan-kent ilişkisinin, günümüzsanat sorunsalları doğrultusunda resimsel yorumları yapılmaya çalışılmıştır.Bu amaç gözetilerek I. Bölümde farklı kaynaklardan yararlanılarak çalışmanınkuramsal zemini oluşturulmuştur. II. Bölümde ise kent temasını işleyen bazı sanatçılar veeserleri incelenmiştir. III. Bölümde ise kentteki bireyin kent mekanıyla kurduğu sentetik,edilgen, mekanik ve tekdüze ilişkiyi ifade etmek için insan gölgesi, ızgara, ve konservegibi imgelerden yola çıkılarak resim uygulamaları yapılmıştır. Uygulamalar sırasında,insan-mekan-kent ilişkisinin eklektik yapısından dolayı ifade aracı olarak kolaj tekniğindenyararlanıldığı gibi içeriğe uygun olarak baskı, montaj, fotoğraf gibi teknolojik olanaklardanda yararlanılmıştır. Ayrıca II. Bölümde incelenen bazı sanatçılar ve eserleri deuygulamalara kılavuzluk etmiştir. Sonuç olarak bu tez çalışmasında, bireyin kentselmekandaki varlığı ve bu varlığı şekillendiren etkenlerin görsel ifadesi gerçekleştirilmeyeçalışılmıştır.(Anahtar Kelimeler: İnsan, Mekan, Kent) Cities are places in which economic, cultural and social variations occur fromtheir foundation days to today. In this sense, unavoidably, cities cause variations in art fieldas a social event. Technical and intellectual processes of art have changed fromRomanticism to today in accordance with dynamics of cities. In this work, illustratedcomments of today?s human-place-city relation are done according to today?s artproblematic.For this purpose, in Chapter I, theoretical basis of the work is constituted byusing different sources. In Chapter II, some artists, who studied city theme, and their worksare examined. In Chapter III, painting practices are done by using images like humanshadow, grill and can in order to explain synthetic, passive, mechanical and monotonousrelation between human and city. During painting practices, because of discordantstructure of human-place-city relation, not only collage method but also technologicalopportunities like printing, assembling and photograph are used as expression tools.Furthermore, some artists and their works, which are studied in Chapter II, are guides forpainting practices. As a result, presence of human in city and factors that shape thispresence are illustrated in this thesis.(Key Words: Human, Place, City)
Collections